Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diascanner i eller nära Lund

Produkter
(logga in för att koppla)

VisionOfSnow

Aktiv medlem
Jag fotograferar en hel del på dia och har behov av att kunna scanna utvalda bilder (inte minst för att kunna lägga upp dem på Fotosidan för kritik). Tyvärr ligger en egen diascanner än så länge utanför mina budgetramar (innan jag kan tänka på det måste jag dessutom byta ut min gamla ångmaskin till dator). Det bästa alternativet för mig vore därför att (mot rimlig ersättning) kunna få tillgång till en diascanner, t.ex. genom någon förening som ger sina medlemmar tillgång till sådan. Jag är tacksam för alla tips om föreningar eller andra möjligheter att få tillgång till en diascanner i eller i närheten av Lund.

M.v.h.
Magnus

P.S. Att lämna bilder till en fotobutik för scanning är naturligtvis en möjlighet, men eftersom det rör sig om mer än någon enstaka bild riskerar det att bli dyrt och bökigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar