Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dialabb

Produkter
(logga in för att koppla)

Vandraren

Aktiv medlem
Mors!

Finns det något labb i Stockholmsområdet där man kanlämna in sina diarullar för framkallning. Det där med att skicka på posten känns "sådär"...

Särskilt om man petar ner ett antal påsar i ett kuvert för att spara porto till tyskland...

Diabolaget = 59 spänn/påsen
Det tyska bolaget = 29 spänn/påsen.
Att slippa skicka = kanske dyrare, men säkrare...

/H

Crimson är de fördelaktigaste rent prismässigt, har jag för mig. Ligger vid Zinken, Gå Ringvägen upp mot Yttersta Tvärgränd, Sväng in på Brännkyrka vid YFO, 25m.

Petsan skrev:
Crimson är de fördelaktigaste rent prismässigt, har jag för mig. Ligger vid Zinken, Gå Ringvägen upp mot Yttersta Tvärgränd, Sväng in på Brännkyrka vid YFO, 25m.

Tackar för tipset! Bra med vägbeskrivning också!

Vandraren skrev:
Tackar för tipset! Bra med vägbeskrivning också!

Att tänka på om man lämnar dia hos Crimson är att dem skickar rullarna till GBG, så det tar en vecka att få dem tillbaka. Diabolaget frammkallar dia endast två gånger i veckan. Börjar bli lite bökigt att fota med dia.

kjellric skrev:
Att tänka på om man lämnar dia hos Crimson är att dem skickar rullarna till GBG, så det tar en vecka att få dem tillbaka. Diabolaget frammkallar dia endast två gånger i veckan. Börjar bli lite bökigt att fota med dia.

Men då spricker det ju ändå...jag vill helst inte skicka alls. Lämna, framkalla, hämta inom samma fyra väggar typ.

Hur ser möjligheterna ut att soppa sina egna E-6?

Crimson

För mig tar det då inte en vecka att få diarullarna från Crimson. Fyra dagar om jag vill ha det 20 % billigare, med vändande post om jag väljer pris utan rabatt. I alla fall var det så för en månad sen. Är mycket nöjd med Crimson!

Mvh Berit

Re: Crimson

Mamaya skrev:
För mig tar det då inte en vecka att få diarullarna från Crimson. Fyra dagar om jag vill ha det 20 % billigare, med vändande post om jag väljer pris utan rabatt. I alla fall var det så för en månad sen. Är mycket nöjd med Crimson!

Mvh Berit

Jag lämmnade in 3 rullar velvia en måndag och fick beskedet att jag kunde hämta dem på fredagen för att de skickade dem till GBG för frammkallning. Detta var för ca en månad sen. Ytterliggare en månad tidigare lämmnade jag in några rullar velvia och fick då hämta dem på torsdagen för Crimson skickade dem till Diabolaget och dem frammkallar dia på onsdagar enligt de besked jag fick på Crimson.
Är också mycket nöjd med Crimson i övrigt, kommer dock att sluta fota med dia det får bli negativ färg istället för det är neg tillbaka samma dag om man lämnar in på förmidagen, mej veterligen.

//Kjell

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar