LOA
Medlem
Har ingen stor erfarenhet av att fotografera med positiva filmer men jag har för avsikt att helt övergå till dessa. Den enda film jag använt är Fujis Sensia II 100 vilken jag är mycket nöjd med men har nu börjat intressera mig för Fuji Provia F. Provia 100F kan jag ju köpa från Photax till mycket bra priser (20-pack) men frågan är om den är värd de extra pengarna jämfört med det billiga och bekväma i att köpa Sensia med framkallning och ramning.
Har sökt i tidigare Forum inlägg här på fotosidan och även på andra "siter" men inte hittat några kommentarer/erfarenheter av skillnaderna mellan dessa filmer. (Hur mycket bättre är Prova?)
Vill tillägga att jag för tillfället främst är intresserad av "allround-filmer" och inte proträtt-, mättade- etc.
Har sökt i tidigare Forum inlägg här på fotosidan och även på andra "siter" men inte hittat några kommentarer/erfarenheter av skillnaderna mellan dessa filmer. (Hur mycket bättre är Prova?)
Vill tillägga att jag för tillfället främst är intresserad av "allround-filmer" och inte proträtt-, mättade- etc.