Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dia till papper...

Produkter
(logga in för att koppla)

Lilla P

Ny medlem
Försökte söka i forumen efter info om pappers förstoringar från dia, men hittade inte så mycket (jo det finns mycket men..). Jag tror jag har bestämt mig för att köpa ett analogt Nikon hus till istället för att köpa digital sytemkamera nu. Nå´n gång blir det väl digitalt men just nu längtar jag efter att INTE få tillbaka trista papperskopior från labbet. Så jag vill fota mer dia igen. Nu till frågan. Jag vill göra enstaka pappers förstoringar på mina bästa diabilder för att hänga upp dom på väggen. Jag behöver guidning i detta. Hur bra blir det? Vad kostar det? Vilket labb skall man anlita. Bor i Örebro men det går ju att skicka. Dessa bilder har jag inte bråttom med att få hem, utan det viktigaste är resultatet. Det får ju naturligtvis inte vara hur dyrt som helst! Jag är även tacksam för tips om bra labb för vanliga papperskopior åxå. Som sagt, vädligt trött på dåliga sådana.
 
Grymt bra.

www.radiocity.nu

Ligger i Helsingborg.

Du kan välja mellan 6 olika sorters papper, de laminerar även och priserna e svinigt billiga:

50x70 cm matt papper: 149 kr
70x100 cm matt papper: 199 kr

De bjuder på inscanning, och tyar både digitalt och analog media.

Använder dem jämt.
De postar utan problem stora bilder.

HEJ HOPP!!!


www.niklaswibom.com
 
En tanke kan ju vara att scanna in diorna och sedan beställa bilder från något nätlabb, exempelvis www.proprint.se.

Jag har själv ingen erfarenhet av att göra detta (endast beställt lite mindre kopior från digitalkompakten, saknar en bra scanner) men jag tycker att det borde vara möjligt. Priserna är ganska låga på proprint, en 20x30 kostar runt 30 kr har jag för mig. Och dessutom har du ju möjlighet att göra viss behandling av bilden i datorn inann du beställer. Det finns säkert fler medellemmar på sidan som kan ha betydligt större erfarenhet av detta än vad jag har.

Edit: Här går det undan, Niklas förslag kanske är ännu bättre! Lycka till!

Mvh

Jalle
 
dia till digitalt till papper

Det blir verkligen bra att ta genvägen via en scanner (Kanske någon kompis har en) Annars kan man få tag på en begagnad Minolta dual ll eller dual lll för knappt 2 lök. Eftersom det bli billigt att beställa via nätlabben och du kan styra resultat med ett bildbehandlingsprogram så anser jag att det är bästa alternativet (dessutom till lägsta pris)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.