foto-lina
Avslutat medlemskap
Jag har precis hittat DFGallery och tycker den är grymt bra och lätta att administrera, förutom ett par saker...
Jag skulle vilja lägga till ett nytt galleri , dvs ha 2 st på hemsidan. Jag har testat allt men jag får inte det att fungera, och hoppas någon här kan hjälpa mig.
Så här har jag gjort.
Först skapade jag en ny menyrad i index.htm
myButton('HEM','_home.htm');
myButton('OM MIG !','_about.htm');
myButton('PORTRÄTT','_portfolio.htm');
myButton('DJUR','_djur.htm');
myButton('INFO','_info.htm');
myButton('KONTAKT','_contact.htm');
jag om sparade _protfolio.htm till _djur.htm
i djur.htm ändrade jag myFlashGallery ('djur / Galleri ", 540,418," # 000000 "," flash_id');
Jag har kopierat gallery.swf och gallery.xml till mappen djur. i xml filen som ligger i djur har jag ändrat sök vägarna till bilderna som ligger under djur/image
men när jag klickar på djur i menyn är det samma bilder som ligger under portfolio.
Någon här som lyckats med det jag vill göra ?
Kram Lina
Jag skulle vilja lägga till ett nytt galleri , dvs ha 2 st på hemsidan. Jag har testat allt men jag får inte det att fungera, och hoppas någon här kan hjälpa mig.
Så här har jag gjort.
Först skapade jag en ny menyrad i index.htm
myButton('HEM','_home.htm');
myButton('OM MIG !','_about.htm');
myButton('PORTRÄTT','_portfolio.htm');
myButton('DJUR','_djur.htm');
myButton('INFO','_info.htm');
myButton('KONTAKT','_contact.htm');
jag om sparade _protfolio.htm till _djur.htm
i djur.htm ändrade jag myFlashGallery ('djur / Galleri ", 540,418," # 000000 "," flash_id');
Jag har kopierat gallery.swf och gallery.xml till mappen djur. i xml filen som ligger i djur har jag ändrat sök vägarna till bilderna som ligger under djur/image
men när jag klickar på djur i menyn är det samma bilder som ligger under portfolio.
Någon här som lyckats med det jag vill göra ?
Kram Lina