Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Detta mörker...

Produkter
(logga in för att koppla)

Jenkis

Aktiv medlem
Ha, ha, ha.

Som ny amatör är man ju sugen på att börja bekanta sig med kameran och ta en massa bilder för att prova sig fram.

Köpte Digitalfotografi av Scott Kelby för ett tag sedan. Tänkte att jag skulle få lite mer erfarenhet med ledning av boken. Men det väder som är i Mälardalen gör inomhusbilder "omöjligt" utan annan belysning. Det är som natt här inne dygnet runt. Antingen får jag exprimentera med hjälp av lampor eller också får jag strunta i just sådana bilder några månader till :) (Tänker på det som man kan se på s. 197 t.ex. Fota blommor i naturligt ljus)

/J

Ett fönster, vindskydd och stativ(ngt att lägga kameran på) är allt du behöver för blommor.

Långa tider, visst men det spelar ingen roll.

Visst går bra med lampor också. Beror på vilket resultat du vill åstadkomma.

Testa med tipset om att lägga svart eller vitt papper bakom så bakgrunden blir helfärgad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar