Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Detta kallar jag smuts på sensorn!

Produkter
(logga in för att koppla)
Snett o jävligt i de flesta fall också. Nåja, dom kanske inte har nån budget för vare sej sensor-rens eller några minuters Photoshoppande...*skrattar*

/R

Ha ha. Tänkte att det var bilderna på vk.se när jag såg rubriken.

Jo bilderna ser ju inte så roliga ut.

Varför har fotografen fotat med så liten bländare? Skiten synns mindre om man har bländare 4 eller mindre.

Dessutom sitter ju strålkastarstolpen i bakgrunden i huvudet på nästan alla bilder. Också ganska enkelt att ta bort om man nu så totalt missat att ta tre steg åt sidan när man plåtat...

/Jon

Och när vi ändå gnäller över denne glada amatör så kan vi notera varför man lägger alla bilder på samma sida hahah...den har inte laddat upp alla bilder än och då har jag 100 mbit... Ps fan vad skitigt det var.

Danne_Umeå skrev:
Ha ha. Tänkte att det var bilderna på vk.se när jag såg rubriken.

Jo bilderna ser ju inte så roliga ut.

Varför har fotografen fotat med så liten bländare? Skiten synns mindre om man har bländare 4 eller mindre.

Därför han antagligen körde med P-programmet, så han fick inte bestämma slutare/bländare själv :)

/ Marcus

Ahhhhrr...det gör ont att se! ; ) Svårt att fixa till en del fel i efterhand men att köra spot healing brush tar ju inte många sekunder...Sedan kan jag inte annat än att hålla med Jonas, att lägga upp så många bilder på en och samma sida!? Trodde man lärt sig bättre runt 1995 någon gång.

Jaja, tråkigt för de som var där, förhoppningsvis sitter de på så långsamma linor så att deras bild inte laddas innan de tröttnat ; )

Det är ju bara att använda retouch tool (b) i Camera Raw 4. Markera alla dammfläckar i bilden, select all, synchronize, everything, ok, done. Också är dammet borta på alla bilderna, hade inte tagit många sekunder.

ANNONS