Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det som göms i snö...

Produkter
(logga in för att koppla)

Meshuggah

Aktiv medlem
Jag flyttade ifrån mitt förra boende för dryga året sen. Då blev det en sväng i min mors trygga hem medans bostadsmarknaden betraktades med lupp.

Nu har jag sen några månader ägt en lägenhet som håller på att genomgå en massiv renovering. Från tak till golv, alla elledningar, vitvaror, hela badrummet, et c. Häromdagen var det så dags att samla in allt mitt lösöre... Kul att sitta i sin nya lägenhet och mer eller mindre packa upp sitt liv igen..

Här kommer det roliga... I en av lådorna hittar jag fyra icke framkallade filmrullar.. Jag fick tänka lite, men kom så småningom ihåg att jag har ju faktiskt ägt en Nikon F50 en gång i tiden.. Det kan röra sig om 6-7 år tillbaka i tiden.. Gissa om man blir nyfiken..

Tror ni att rullarna har blivit förstörda? Jag har ingen aning om livslängden på filmrullar..

När min pappa gick bort framkallade jag rullarna som låg i hans fotoväska. De hade legat där i 6-7 år, och det blev bilder av rullarna! Har för mig att det var någon Kodak färgfilm. Skadar ju inte att testa. Man kan ju skicka in i någon billig fotopåse.

Hoppas det lyckas!

Mycket digitalfoto nuförtiden.. Jag hade ju trott att det här skulle generera ett gäng snabba svar.. så fel man kan ha..

(edit: stavfel)

Senast ändrad:
Hej Björne! Det är bara att framkall... (därför så få svar, det är redan sagt) Men förbered dig för överraskningar! Jag hittade en rulle ifrån en roadtripp, 99' förra året. var inge fel på den! lite mycket fylla bara! ;-)

ANNONS