Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det medeltida Ystad

Produkter
(logga in för att koppla)

Greve Nickon

Aktiv medlem
Hej!
Jag och ett par kursare ska åka till Ystad på tisdag och ströva runt i den gamla delen utav staden. Målet med denna lilla tur är att hitta och försöka dokumentera spår av den medeltida staden. Vi ska bland annat svänga förbi de bägge kyrkorna.

Nu undrar jag om det finns några som har några tips på spår från det förgågna, vi har bara en halv dag på oss så vi kommer nog att missa mycket. Det kan vara namn på kvarter eller gator, byggnader, minnesplaketter efter ett hus som har funnits, det ska ju bland annat ha funnits en borg och ytterligare en kyrka.

Alla tips tas tacksamt emot.

Greven

Jag har gått i skola i Ystad, men det enda tips jag kan ge är att gå till Turistinformationen och kolla vad de har för tips.

Det har vi tänkt att göra, vi har kikat på nätet på deras sidor också, men min tanke var att ofta så finns guldkornen gömda så att turistbyrån inte känner till dom.

ANNONS