Rudie
Avslutat medlemskap
Kan bli så otroligt irriterad ibland när jag läser bildtexter (ofta från amatörfotografer) här på sidan som ser ut som "följde kanske inte alla fotoregler, men jag tycker det blev bra iaf". Det är klart det blev bra! Skit i reglerna. Om du tycker det blev bra så är det bra. Det är synd att man blivit så hjärntvättad med att det finns en massa regler för fotografering.
Man kanske går miste om en massa bra bilder bara för att man hela tiden tänker på att följa de "bestämmelser" som finns inom fotografin. Jag tycker att man måste inse att det inte finns några regler utan bara tips och råd inom fotografin...
Om horisonten ser bättre ut på diagonalen så ska den vara där. Om det verkar bra att ha skitmyckte ljus på en fläck och inget på andra, ha det!
Jag tror att många dömer en bild såfort den innehåller en del som är utfrätt. Titta en gång till på bilden. Kankse hade det inte varit lika snyggt om det funnits en annan kontrast?
Snälla, släpp fotolagarna och börja ta åt er dem som tips istället.
Jag hoppas att det är många som vill ge mig och alla andra sin åsikt.
Godnatt alla trevliga fotografer där ute...
/Jens L
Man kanske går miste om en massa bra bilder bara för att man hela tiden tänker på att följa de "bestämmelser" som finns inom fotografin. Jag tycker att man måste inse att det inte finns några regler utan bara tips och råd inom fotografin...
Om horisonten ser bättre ut på diagonalen så ska den vara där. Om det verkar bra att ha skitmyckte ljus på en fläck och inget på andra, ha det!
Jag tror att många dömer en bild såfort den innehåller en del som är utfrätt. Titta en gång till på bilden. Kankse hade det inte varit lika snyggt om det funnits en annan kontrast?
Snälla, släpp fotolagarna och börja ta åt er dem som tips istället.
Jag hoppas att det är många som vill ge mig och alla andra sin åsikt.
Godnatt alla trevliga fotografer där ute...
/Jens L