dJb
Aktiv medlem
..skriver jag med en "viss" ironi. På grund av en del strul gjorde jag en ominstallation av win xp igår. Allt förlöpte väl tills installationen var klar och jag öppnade explorer. Flera pop-up fönster dök upp och ett systemmeddelande som upplyste mig att windows kommer stängas av efter 45 sekunder kom upp på skärmen. Jag körde en virusskanning och upptäckte en del maligna filer som inte gick att ta bort samtidigt som windows brandvägg var avstängd och inte gick att starta. Eftersom jag inte pallade felsöka så gjorde jag en ny ominstallation och formatterade disken. Samma problem uppkom och jag började tänka att infektionen kanske satt på en lägre nivå. Efter en lågnivåformattering som tog 7 timmar och ytterligare en installation så verkar allt fungera.
Undrar vad det var för skitvirus.. jag har haft anledning att känna mig riktigt förbannad vid ett flertal tillfällen idag..
Undrar vad det var för skitvirus.. jag har haft anledning att känna mig riktigt förbannad vid ett flertal tillfällen idag..