ANNONS
Annons

Destination för UE och gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Fyrdahl

Medlem
Jag och flickvännen har planerat att göra en fotoresa i sommar, packa några Holgor, film och våra digitalare och ge oss ut i världen för att hitta nya motiv till ett gemensamt fotoprojekt.

Jag skulle vilja ha lite tips på platser som är bra att åka till för den här typen av motiv. Vi har funderat lite över Ukraina och Tjeckien.

Någon som har tips på hur man tar sig dit och bor där billigt? Några platser man kan besöka? Kan man t.ex. besöka Tjernobyl? Urban Exploration i nedlagda industrier och "spökstäder" är också intressant.

Alla tips är välkommna.

Snackar vi gamalt trash så är större delen av östeuropa extremt inbjudnade. Det finns många städer med nedlagda industrier och igenbomade byggnader, även mitt i stan. En hel del ställen är svåra att ta sig till och ytterligare en hel del är inte speciellt lagliga att vistas på. Tar ni båten över till Paldiski i Estland så har ni en bra start i en gamal sovietisk hamnstad med enorma nerlagda industrikomplex som varit vapenfabriker. Kanske inte helt säkert och folk snackar nästan bara ryska där och är inte så vänligt inställda till främlingar.

Tjernobyl har faschinerat mig väldigt länge. Har någon en idé om vad en resa dit kan kosta? Vad jag kunde utläsa så kostar det att besöka det avspärrade området kring Tjernobyl också.

En annan fördel är ju att inget visum behövs.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar