Liza
Aktiv medlem
Vi har alla våra egna orsaker varför vi är medlemmar på FS. Min främsta anledning är att få njuta och inspireras av olika analoga fotografers kreativitet och experimentlusta. Jag gör också stor skillnad på bilder som är datamanipulerade eller hantverksmässigt gjorda i ett mörkrum/kök.
Utifrån detta önskar jag inget högre än att teknikkategorin "Alternativa tekniker" kunde delas i två delar.
Exempelvis:
Alternativa tekniker / digitalt
Alternativa tekniker / analogt (klassiskt mörkrumsarbete)
Om man idag går in och söker under Alternativa tekniker så är det närmast hopplöst att hitta hantverken och jag är bara sååå ointresserad av att behöva bläddra igenom alla dessa digitala manipulationer.
Eller: varför inte dela hela Teknikkategorin till två avdelningar: en digital och en analog / klassisk - skulle underlätta för alla.
Utifrån detta önskar jag inget högre än att teknikkategorin "Alternativa tekniker" kunde delas i två delar.
Exempelvis:
Alternativa tekniker / digitalt
Alternativa tekniker / analogt (klassiskt mörkrumsarbete)
Om man idag går in och söker under Alternativa tekniker så är det närmast hopplöst att hitta hantverken och jag är bara sååå ointresserad av att behöva bläddra igenom alla dessa digitala manipulationer.
Eller: varför inte dela hela Teknikkategorin till två avdelningar: en digital och en analog / klassisk - skulle underlätta för alla.