** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Defekt ratt Canon 60D

Produkter
(logga in för att koppla)

Stuffert

Aktiv medlem
Hej.

Var ute i skogen nyss och tog lite bilder. Skulle då bara byta objektiv och när jag sen skulle ändra bländare gick det inte alls.

Efter lite felsökning verkar det som att ratten bakom avtryckaren helt lagt av. Jag kan inte ändra något med den, ISO, slutare i tv, bländare i av, mm mm.

Hjulet på baksidan fungerar och med hjälp av den kan jag ändra bländare om jag först gå in i
q-menyn.

Nån annan som råkat ut för detta?? Provade att återställa kamerans inställningar men det hjälpte inte (snarare blev jag mer sur när jag var tvungen att ställa iordning allt igen :) )

Nån som har nått tips?

/Staffan

Falskt alarm!

Eller faktiskt inte, nått lurt är det. Kom på nu att jag har ju "samma" ratt på mitt batterigrepp.

Tog upp kameran igen och testade ratten igen, fungera inte. Testade ratten på b-greppet, funka!

Fan, tänkte jag. Då är ratten bakom avtryckaren trasig. Testar den igen VIPS så fungerade den med! :D

Nu verkar den fungera.

Nån annan som varit med om något liknande efter att ha bytt objektiv. (Med kameran på)

/Staffan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar