Annons

Defekt 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Har fått en 20D som inte verkar vilja starta. Laddat batteriet men ändå inget liv.
Nån som har stt nåt liknande?
Funkar kameran utan dess interna batteri? Kanske den som är död?
Kameran är till synes relativt oanvänd, inga vattenskador vad jag kan se. Hur öppnar jag kamerahhuset lättast om jag nu vill dissikera den efter alla återupplvningsförsök.

/Stefan

Det interna batteriet sitter alldeles under huvudbatteriet och går att komma åt genom den vanliga batteriluckan. Så det är lätt att kontrollera om det är okej.

I övrigt har jag inga förslag utöver att kontrollera batterikontakter och strömbrytare.

Det interna batteriet sitter alldeles under huvudbatteriet och går att komma åt genom den vanliga batteriluckan. Så det är lätt att kontrollera om det är okej.

I övrigt har jag inga förslag utöver att kontrollera batterikontakter och strömbrytare.

Google is youre friend. Det verkar som om den interna är död så funkar kameran inte alls. Värt 50 kr att testa. Är ju en gammal kamera så sannolikheten att de är död är ju ganska stor.

/Stefan

skicka mig din mailadress så får du sprängskissen..

MVH [email protected]

[email protected]

Tack.

Det verkar som den nästan fungerar, det är batterilockets sensor som är paj. Fick igång det några sekunder till den dog gång på gång och Err99 meddelande.
Hade jag haft ett BG så hade det löst sig. Baksidan fick jag loss utan vidare, men framsidan var knepigare, vet ju inte vad jag ska skruva av för att inte allt ska trilla sönder ;)

/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar