Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

De billigaste nätbutikerna i dagsläget (OKT 2007)

Produkter
(logga in för att koppla)

Nejv

Ny medlem
Vilka är de egentligen? Jag har aldrig handlat någon kamerautrustning via nätet och är just nu på jakt efter en 40D... Och som vem som helst sparar jag gärna ett par extra slantar :)

Var vänder man sig? USA? Canada? Ostasien? Sverige?

Med tanke på alla risker med moms, tullavgifter etc. vet man ju varken ut eller in!

Men dollarn är ju så himlans dimlans låg...

Vad tycker ni? Och finns det någon här som har tjänat pengar på att beställa via t.ex. BHPHOTO eller någon sådan kedja?

Mvh,

Navid

Kan inte rekomdera å köpa ett kamerahus från USA eller andra länder utanför Europa, då inte garantin gäller här, utan du får skicka den till inköpslandet om ngt inte står rätt till med den.

www.prisjakt.se kan vara ganska bra att använda.

Hur många gånger ska det behöva skrivas i detta forum att det är KONTINENTALGARANTI på kamerahus?

Om du nu har så dåligt med cash, varför köper du inte en beggad 20D för 4000kr? Köp till några vettiga objektiv, du kommer bra mycket längre med dessa än med 40D.

Det lägsta priset som jag har sett i Sverige har Kungsholms foto i Stockholm och Ängelholm, 10.795:- för kamerahuset. Det är dock ingen nätbutik, utan en vanlig "gammaldags" fotoaffär.

Bästa pris inom Europeiska Unionen enligt Prisjakt är 9925:-. (Tyskland) Garantin gäller, inga tull- eller momskostnader tillkommer. Man får dock ingen svensk manual.

Nejv skrev:
Vilka är de egentligen? Jag har aldrig handlat någon kamerautrustning via nätet och är just nu på jakt efter en 40D... Och som vem som helst sparar jag gärna ett par extra slantar :)

Var vänder man sig? USA? Canada? Ostasien? Sverige?

Med tanke på alla risker med moms, tullavgifter etc. vet man ju varken ut eller in!

Men dollarn är ju så himlans dimlans låg...

Vad tycker ni? Och finns det någon här som har tjänat pengar på att beställa via t.ex. BHPHOTO eller någon sådan kedja?

Mvh,

Navid

Gå in på ebay.co.uk där gick en 40D för 575 pund alldeles nyss, ca 7800 kr

Billigast på nätet.
Jag har handlat i tyskland några gånger. Lite kymigt att dega i förskott, men det har funkat bra.
På en Pentax var det smuts på CCD:n vid leveransen. Tog kontakt med Pentax i Sverige och det vara bara att skicka in kameran.

Kolla på denna länken, där finns allt: http://www.idealo.de/

ANNONS