Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dcresourse test av K20D

Produkter
(logga in för att koppla)
"Image stabilization system works with nearly all Pentax lenses "? Undrar vad han hittat på som inte funkar ;).

"Sensitive shutter release button (IMHO)"

Var lite lustigt, häromdagen var det en Canonian som testade min K10D. Han sköt av flera ggr av misstag. Det skämtades om att det var tur att det inte var ett gevär. :)

Var lite lustigt, häromdagen var det en Canonian som testade min K10D. Han sköt av flera ggr av misstag. Det skämtades om att det var tur att det inte var ett gevär. :)
Många andra systemkameror jag testat har haft betydligt längre "slaglängd" på avtryckaren och ibland krävt ett högre tryck. Jag tror Pentax valt sin känsliga avtryckare för att minimera skak.

Men om man kikar på nattbilderna så tycker jag att 300D ser roligare ut på nästan alla ISO, även vad gäller detaljer.

Men jag är ju långt ifrån missnöjd med min K20Ds iso-prestanda. Tillräckligt bra räcker ganska långt.

Men om man kikar på nattbilderna så tycker jag att 300D ser roligare ut på nästan alla ISO, även vad gäller detaljer.

Så är det nog, k20d har ganska högt läsbrus vilket blir framträdande i dåligt ljus. Å andra sidan tycks den prestera dessto bättre när ljuset ökar, då sett i relation till andra kameror.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar