Annons

Datum för kommentarer borttaget

Produkter
(logga in för att koppla)

nonno

Aktiv medlem
Hej!
Jag undrar vad skälet är till att datum för mottagna kommentarer har tagits bort och ersatts av veckor -> månader -> år? Det är intressant att se (både på egna och andras bilder) hur bilder blir uppmärksammade och hur snabbt intresset avtar beroende på t ex typ av motiv etc.
Finns det någon möjlighet att ni kan backa tillbaka till den formen av datering som användes tidigare?
Eller kan ni förklara varför det är nödvändigt att övergå till dessa svepande tidsangivelser?
Vänligen
Nonno

Det är av estetiska skäl och följer trenden för hur datum för sådant anges. Det ger en mjukare känsla och mindre tekniskt. Vi försöker kika över saker så vi kan skala bort tekniska detaljer och mjuka när vi bygger/ser över funktioner.

Det är av estetiska skäl och följer trenden för hur datum för sådant anges. Det ger en mjukare känsla och mindre tekniskt. Vi försöker kika över saker så vi kan skala bort tekniska detaljer och mjuka när vi bygger/ser över funktioner.

Tack för snabbt svar. Då återstår frågan, varför ha ett datum öht? :)
/Nonno

Jag måste erkänna att jag också hör till de som stör mig på sådant (kanske inte så mycket här, mest för att jag inte hänger här så jättemycket längre). På t.ex. Facebook kan dock motsvarande angivelser vara sjuk störande om man någon gång till äventyrs vill spåra bakåt när någonting faktiskt hände. Så länge man talar timmar bakåt är det väl en sak, men när det börjar vara "någon eller några dagar" vet man ju inte längre om det hela skedde på morgonen, mitt i natten eller så.

Kommentarer är ofta en färskvara och inom ett par dagar (timmar) så tynar kommentarer bor. Så estetiken är fin och det är tydligt i det intensiva skedet. Visst är det inte så precist om man vill kolla tiderna mellan kommentarer på en gammal bild men jag tycker den nedsidan vägs upp av det är lugnare när man tittar på bilden.

Eftersom tiden rimligen finns registrerad någonstans, skulle man inte kunna få upp den om man klickade på angivelsen, eller på något vis genom "mouseover"?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar