Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Datorproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

Liza

Aktiv medlem
Försökte i onsdags att lägga in Norton 2005 men gav upp efter 8 timmar och totalt bortkollrad efter allt rotande i datorn enligt deras suppport. Blev till sist att jag avinstallerade hela skiten igen och la in mitt gamla system. En otrevlig konsekvens har nu blivit att datorn inte fungerar som den ska. Bara att koppla upp till nätet tar 3 minuter (har bredband) kommer därefter ganska snabbt in på siter men kan bara växla mellan sidor i siten. Att länka fungerar överhuvudtaget inte, chatt fungerar inte, öppna fler fönster fungerar inte. De gånger det verkar ha fungerat öppnas bara ett tomt fönster och sen händer inget mer och försöker jag ta bort det tomma fönstret så låser sig datorn och det är bara att starta om datorn vilket tar flera minuter innan den reagerar.
Misstänker att jag markerat/avmarkerat något någonstans men kan inte för mitt liv hitta vad eller var - slänger snart ut skiten genom fönstret om inte någon här kan hjälpa mig (och ev rädda livet på den som råkar gå utanför när datorn kommer flygande)
MVH Eva

Senast ändrad:
Har du WindowsXP?
Pröva med en systemåterställning till ett tidigare datum (innan du installerade Norton 2005)

Tack för förslaget men det är redan gjort. Försökt ominstallera Explorer också men det gick inte.
MVH Eva

SP2

Hej

Använder SP2 till XP? det är oftast då problem uppkommit mellan antivirus/brandvägg och windows egna skydd. Inaktiera brandväggen helt och prova igen.

//Robban

Hej,

Och i fall det inte hjälper, lägg på senaste servicepacken igen, SP2 om XP osv...

Lycka till!

//Lasse

Jag uppgraderade tidigare till SP2 och då slutade hälften av mina program inkl scanner och skrivare, att fungera som de skulle vilket slutade med att jag fick omformattera hela datorn. Kör nu min XP home utan SP2.
Har god lust att bara sätta in ny hårddisk (men har inte pengar till det) för löser sig ett problem kommer ett annat i stället, grrrrrrrrrr.
MVH Eva

Senast ändrad:
Tjena, säg mig vad hade du för antivirusprogram innan du började installera norton 2005? Ibland är det så att vissa värden blir kvar om du exempelvist haft corporate versionen ÄVEN om du avinstallerar denna korrekt.

Ett sätt är då att direkt använda regedit, obs rekomenderas EJ om du inte är säker på din sak!

Men återkom med vad du hade innan så får vi se.

/Johnny

Jag har haft liknande problem som du efter att jag installerat ett annat Anti-virusprogram (Panda) och det slutade med att jag fick avinstallera och då funkade allt som det skulle igen. Har nu funderingar på Norton (som min dotter fick med till sin laptop men det kanske man ska fundera lite extra på efter det du skriver? Min son har nyss formaterat om hårddisken åt mig och jag har knappt några program installerade ännu.

Först hade jag Norton 2002 efter det och en omformattering av datorn hade jag Norman tror jag det hette. Efter det F-secure som jag var nöjd med men inte mina barn och det var efter jag avinstallerat F-secure som detta Norton 2005 skulle installeras. Vid avinstalleringarna har jag rensat datorn precis överallt och tagit bort alla filer och spår som jag kunnat hitta. Nu ligger F-secure inne igen men jag upplever inte att den nu känns som säker längre. Kan inte länka till Windows update eller katalog heller.

Senast ändrad:
Själv rekomenderar jag INTE norton, har provat flera av deras skydd och haft problem varje gång på flera olika datorer. Dessutom drar deras program ner systemet till hur lite som helst, en ny p4 3,2 gick som min gamla celeron 600.
Nu har jag panda och det fungerar toppenbra utan att dra ner någonting alls!

jag kör med avg nu .
Jag har provat de flesta men avg fungerar helt enkelt bäst för mig .
att det är gratis gör ju inte saken sämmre !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar