ANNONS
Annons

Datorns släcks ned med Photoshop!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan Mag

Aktiv medlem
Jag har ett problem. Jag har en bärbar HP Pavillion med 1 GB arbetsminne. När jag använder Photoshop Elements 3.0 och gör ganska enkla manövrar som ex "omvänd markering" , använder flyttverktyget eller låter tillverka en ram i lagerstilar så tvärdör datorn,släcks ner helt och jag måste starta om den, Jag har prövat allt jag kan komma på, började med att ta bort och återinstallera programmet utan resultat och nu har jag av- och återinstallerat windows XP på datorn. Men ändå så slocknar datorn vid vissa manövrar i Photoshop. Nån som haft liknande problem?

Det är trist sådant där. Problemet kan bero på anrop till en trasig drivrutin. Prova uppgradera eller nedgradera grafikdrivrutinen eller moderkortdrivrutinerna och se om det hjälper.

Annars borde HP ha telefonsupport som du kan ringa nästa vecka. Jag skulle inte bli förvånad om de skyller på Photoshop men eftersom det fungerar på alla andra datorer så borde de försöka hjälpa dig.

Jag hade precis samma problem med Photoshop elements. Jag installerade då Photoshop 7.0 och sedan dess har det fungerat.

Tips är å testa om ram-minnet (samt grafikkortsminnet om det nu inte en sådan dator som tar minne från arbetsminnet till gfx-kortet)

Fungerar efter att bytt moderkortet

Vill bara berätta att efter att ha varit i kontakt med HP som leverarat datorn, en massa försök att via telefon få det att fungera så tog dom til.baka den för koll. Fan inget fel på datorn skrev dom MEN dom bytte moderkort och nu funkar det hur bra som helst (peppar peppar.

Jag tycker det låter som Trasigt ramminne tyvärr.

kika på http://www.memtest86.com/ , finns att lägga på diskett (itne bara lägga filen på diskett, utan filen måste läggas över med program, t.ex. rawrite, eller så kan den brännas som iso)

Tråkigt sånthär..

edit; läste aldrig sista inlägget, laptopar har mellan 256 och 512MB ram på moderkortet, och tydligen så var dessa trasiga = byte av moderkort.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar