Annons

Datorn klarar inte Premiere längre? / Dags för ny?

Produkter
(logga in för att koppla)

abrand

Medlem
Hej!

Jag har 'lite' problem med min datorn när jag kör Premiere Pro CC. Renderingen och exporteringen tar väldigt lång tid, mätte upp det igår på ett klipp på 2min som är justerat med färg, effekter, ljudeffekter m.m.

Renderingen i sig tar ca 30 min mer eller mindre. Exporteringen över 1 timme(?)
Kan även tillägga att mitt media encoder inte startar av någon anledning. har testat installera om, starta om dator, rensa cache m.m. så får exportera direkt ur premiere

Förövrigt så kör jag på en macbook pro 13" late 2013, 120gb ssd,8gb ram, i5 processor. Alla filer, backups m.m hämtas från en extern hårddisk på 500gb hdd. kan det ha med att jag har allt på den externa hårddisken? om jag istället köper en extern ssd, blir det bättre?

tacksam för svar.
 
Ser du inte inte "activity managern" vad som går i botten? Låter inte optimalt att köra med en extern disk, men om det är en hyggligt ny snurrdisk med USB3 borde den skyffla bra.
 
Ser du inte inte "activity managern" vad som går i botten? Låter inte optimalt att köra med en extern disk, men om det är en hyggligt ny snurrdisk med USB3 borde den skyffla bra.

Hur får man upp den på mac? Förstår de, men kör finalcut utan problem, tar bara några minuter så är de klart. usb 3 men har ju ett par år på nacken
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.