Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Datorhandel.com - Erfarenheter?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dom verkar ha glömt allting av vad distansköpslagen heter.

Det verkar också vara så att dom är snåla och kräver att kunden står för all frakt vid returer.

Dom tar 20% avgift på felbeställda vara. Vad dom nu exakt menar med det. Svårt att beställa fel vara. Jag antar att dom menar, retur utan att det är fel på varan. Gör dom det även när dom skickat fel ska dom ha pisk.

Är dom jättemycktet billigare än Datorbutiken.com, komplett.se eller mycom.
 
Damocles skrev:
Dom verkar ha glömt allting av vad distansköpslagen heter.

Det verkar också vara så att dom är snåla och kräver att kunden står för all frakt vid returer.

Dom tar 20% avgift på felbeställda vara. Vad dom nu exakt menar med det. Svårt att beställa fel vara. Jag antar att dom menar, retur utan att det är fel på varan. Gör dom det även när dom skickat fel ska dom ha pisk.

Är dom jättemycktet billigare än Datorbutiken.com, komplett.se eller mycom.

Tack för svaret! Jag hade inte sett deras returvillkor tidigare, och de verkar aningen drastiska. Grejen är den att jag tänkte köpa ett 700-200/4 samt ett minneskort. Jämfört med Cyberphoto skulle jag spara ca 600:-. Men samtidigt är inte datorhandel.com i första hand fotobutik så därför är jag lite tveksam. Jag läste dessutom här på fotosidan om en mindre glad kund.

Jag hoppades väl att det skulle ösas beröm över dem :)
 
Jag har köpt grejor av Datorhandel.com i flera år (ganska mycket grejor dessutom). Jag har i stort sett bara goda erfarenheter! Mest har jag köpt datorprylar, och ibland har leveranser dragit ut på tiden i några veckor. Jag har vid ett par tillfällen reklamerat, och fått lappar för retur med frakt betald, utan kostnad för mig.

På det stora hela är jag bara nöjd och kan rekommendera dem för mycket bra priser och få problem. Jag kommer att fortsätta att handla där.

Jag väljer dessutom alltid förskottsbetalning, och gör en banköverföring. Sen kommer fakturan som en pdf i mailen.
 
Köpte ett Abit AT7 moderkort, för typ 2500 kr.
Fick en multimediafront för Abit AT7, för 2500 kr, fick inte byta denna. Fronten kostar i normala fall typ 600 kr.

Försökte ringa och maila under nån månads tid efter detta. fick inte svar nånstans. Gav upp o fick sitta där med min "front" jag inte hade nån användning för.

Innan dess hade jag handlat en låda hårddiskar av dom, o det gick väl bra, snabb leverans o så, men efter det där med fronten kan jag aldrig någonsin rekommendera dom till någon.

MVH
/Chris
 
Det var ett riktigt taskigt läge att hamna i, Christian. Jag hade jagat dem med blåslampa om det hade hänt mig! Hur som helst lutar det åt att jag skippar datorhandel.com och köper av en fotospecialist istället. Så är jag säker på att få service om det skulle vara nåt!

Tack för hjälpen allihop!
// Jonas
 
Proboarder skrev:
Köpte ett Abit AT7 moderkort, för typ 2500 kr.
Fick en multimediafront för Abit AT7, för 2500 kr, fick inte byta denna. Fronten kostar i normala fall typ 600 kr.

Försökte ringa och maila under nån månads tid efter detta. fick inte svar nånstans. Gav upp o fick sitta där med min "front" jag inte hade nån användning för.

Det där låter som ett fall för Konsumentombudsmannen! Sånt där ska man aldrig acceptera, de har ingen rätt att göra på det viset.
 
:D:O:V:E: skrev:
Det där låter som ett fall för Konsumentombudsmannen! Sånt där ska man aldrig acceptera, de har ingen rätt att göra på det viset.

För att bepara någon besväret jag gissar kan jag uppstå med att ringa runt runt runt.

Kan tipsa om lokala kommunens konsumentjänst i konkreta fall man vill driva - och för allmänna frågor om datorhandel (som är en riktig sörja) så är tipset konsument europa.

http://www.konsumenteuropa.se
 
hmm beställde en 10d från dem i fredags, väntar fortfarande på svar när dom tänker skicka den... min order är fortfarande obehandlad och dom svarar inte på mail...
 
Tydligen är dom inte intresserade av att sälja... svarar inte på mail, inte på tfn, inte i sitt eget forum.
Har skickat en avbest. båda på mail och i forumet, ska fortsätta ringa, kanske har tur så jag kan avbeställa... köper från Hegethorns istället, dom svarar iaf på mail snabbt.
 
ANNONS