Annons

Dator rensade min Ipad

Produkter
(logga in för att koppla)

Tallrot

Avslutat medlemskap
Har en Macbook pro hemma som sonen synkar sin Ipad 4 mot i Itunes.
Själv har jag en Ipad 4 i jobbet med en massa dokument, bilder och appar.
Nu fick jag den briljanta iden att koppla ihop min ipad med datorn via usb kabel.
Så vipps innan jag fattat vad som hänt så hade Itunes blåst ur väldigt mycket av det jag hade i min Ipad, KATASTROF !!!

Ipaden har ställt in sig på sonens Icloudkonto och jag lyckas inte heller att byta till mitt konto,
Apple-id är bara nedgråat och kan inte påverkas, så jag kan inte logga in som min egen användare.

Finns det något sätt att återställa min ipad eller är det bara att gå till chefen och erkänna att en massa jobb och inställningar gått förlorat?

Hej!

Är den säkerhetskopierad till iCloud innan det som hände?

I så fall kan du rensa iPaden och återställa från iCloud.

Mvh
Thomas

iOS: Så här säkerhetskopierar och återställer du filer

Båda två kan synca sina enheter mot samma dator, men med olika användare på datorn. Dvs olika konton.

Jobbar mot PC på jobbet och hart inte gjort någon synk mot Icloud med min ipad.
Efter lite forskande så verkar det stora felet var att jag inte ville starta något nytt konto när jag tryckte i sladden och vips så tog sonens ipad totalt överhanden...
Jag är så j-a trött på alla konton i en massa musikspelare och annan skit som man inte avser att bruka, flera av dem vill t.om. ha tillgång till mina kontokort utan att jag vill ha något med dem att göra :-(
Faktum var att jag inte kände till att sonens ipad hade så starka band mot MacBooken.
Normalt sett hanterar jag mina filer med Droppbox och via mejl, kanske inte det hippaste men det funkar för mina behov.

Jag är så j-a trött på alla konton i en massa musikspelare och annan skit som man inte avser att bruka, flera av dem vill t.om. ha tillgång till mina kontokort utan att jag vill ha något med dem att göra :-(
iTunes vill gärna ha ditt kontokort och dina penningar, men du behöver inte uppge kontokort, det är valfritt.
Normalt sett hanterar jag mina filer med Droppbox och via mejl, kanske inte det hippaste men det funkar för mina behov.
Dropbox är hippt. Råkar du raderar allt i dropbox kan du logga in på dropbox.com och återställa raderade filer.

Har du säkerhetskopierat din iPad mot din MacBook? Finns dessa med på säkerhetskopian av datorn?

I iTunes placeras säkerhetskopiorna på följande ställen:
Mac: ~/Bibliotek/Application Support/MobileSync/Backup/

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto