Annons

Dags för träff/plåtning

Produkter
(logga in för att koppla)

-Ale

Aktiv medlem
Det börjar ju bli dags för att gå ut och plåta lite nu så här när terminen kommit igång , tycker det vore kul om vi drog ut och plåtade på stan någon kväll , någon som har något förslag på datum , och finns det intresse ?

Mvh Ale som är rejält sugen på lite gatufotografering!

Samma här, förutsatt att man inte redan blir uppbokad.
däremot kommar jag inte ha en egen dator så jag undrar ifall någon kan berätta för mig
1) ifall man får något eget konto eller utrymme eller ås när man pluggar på LU (på deras datorer)

2) Jag tar för givet att man har tillgång till deras USB portar.... stämmer väl?

3) I.o.m. att jag inte kommer kolla internet så ofta de senaste 3 veckorna så hoppas jag at ingen säger något i stil med: "IMORGON!" och vips så är alla ute och leker utom jag.

/ Jonis

Vad ska du pluga på LU?

Beroende på instution så är det antingen Mac eller PC, och är det mac har du tillgång till USB porten det vet jag.

Är du på LTH (LTH's not LU) så är det oftast Solaris/Sparc från SUN som körs har jag förstått, och där vete tusan om det finns USB.

Själv sitter jag och ugglar på Kulturanatomen (Kulturvetenskapliga Inst.) var sitter du?

Kan ju ta ett datum i mitten av september, folk kan ju släpa med sig sina kamera sammling så kan folk känna på olika kameror och gluggar.

C.

ja , men vi väntar väl med att sätta ett preliminärt datum i väntan på större intressen , håll ut Lundensare !

mvh - Ale

Hej, är nu nybliven lunda-bo. Kan säga att det på LTH finns både UNIX-datorer och Windows-datorer. Ska tydligen finnas en sjysst fotoförening med bra mörkrum där har jag hört, ska dit och kika någon dag.

Hepp!

Det ska finnas en fotoförening på LTH, och sedan har alla de större nationerna mörkrum verkar det som. Zvet itne hur det är med blekingska som ligger ute vid vildandenden då de är den minsta nationen och hhur det är med dackegården och deras imho små galna organisation vet jag inte.

själv använder jag konstinstutionens mörkrum i wrangelhuset. Kostar lite pengar per termin, en slags hyra, men sen har man tillgång till många praktiska prylar...

I lund finns det mörkrum lite överallt, bara en smaksak om var man vill vara. Borta vid folketsteater finns en ungdomsgård med ett mörkrum som vem som helst får använda bara man vet hur grejorna fungerar.

Jag är klart intresserad om tid och plats passar. Har nyss flyttat ner från Karlstad till Lund för att plugga och skulle gärna träffa nya fotointresserade människor.

ska vi säga fredag i nästa vecka?

Vi träffas på Teater cafeet (vid mårtsnstorget) och dricker kaffe och snackar foto och liknande...

Om folk är intresserade kan jag släpa med mina två mellanformatare för allmän beskådning om det finns intresse...

Chris

Ja jag kommer iaf att vara på teater kaffet kl 1500 på fredag sippandes på en kopp kaffe och med havd gigantisk kamera.

Vidare är jag en bärare av hatt och trenchcoat så jag är inte så svår att missa... =)

Vore kul om man inte var ensam då =)

Chris

Fasiken att man missade detta , jag som Tom startade tråden ..
sätt ett nytt datum så försöker vi få med mer folk!

mvh - Ale

liv!

Kul att det finns lite vakna Lunda-bor, f-låt lundensare.
jag heter Mats och startade denna lista/grupp i vårs, men har varit lite indisponibel ett halvår eller så...

Finns det intresse för en allmän träff i slutet av oktober/början på november?

I våras hade vi en tre-bildersträff, som funkade bra. Kan det vara ett koncept?

Lokal o kaffe kan jag tillhandahålla.

hils
Mats

Re: liv!

mazeson skrev:
Kul att det finns lite vakna Lunda-bor, f-låt lundensare.
jag heter Mats och startade denna lista/grupp i vårs, men har varit lite indisponibel ett halvår eller så...

Finns det intresse för en allmän träff i slutet av oktober/början på november?

I våras hade vi en tre-bildersträff, som funkade bra. Kan det vara ett koncept?

Lokal o kaffe kan jag tillhandahålla.

hils
Mats

Kul att det händer något igen, och en bildträff vore trevligt! Jag är i lund helgen 12-13/11 (och 14-15/11). Om ni andra orkar vänta så länge så kan jag hänga på!

Ja se där , undrade vart du tagit vägen mats.
sätt datum and ill be there , förhoppningsvis massa fler också , :D ..

Mvh fotosugna Ale

Mja, nu visade sig att den resan ner kommer bli flyttad till ett ännu obestämt datum, så stryk min ovanstående post. Sätter ni ett datum så ska jag ändå försöka dra i lite trådar så man kan skaka loss pengar till resan :)

Imorgon 1/11 tänker jag dra ut på stan !
Kl 12 möts de som vill haka på vid skulpturen på stortorget !

mvh Ale

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar