Annons

Dags för SONY att lyssna på kunderna.......

Produkter
(logga in för att koppla)

Trued

Aktiv medlem
Sony har ett tydligt fokus på att ta en stor del av den professionella marknaden. a7s är mycket populär runtom i världen men det brister då det gäller att integrera alla ingående komponenter i SYSTEMET.
Några exempel jag tagit upp med ett flertal personer på SONY Sverige är:
- Kort HDMI sladd HDMI - C HDMI fungerar på a99 men inte på a7 serien eftersom de har D HDMI. Det blir en lång sladd med trassel för att använda den lilla SONY skärmen vid filming
- Det värsta är a7s som har att medföljande kabelskydd i plast som är bra men det finns ingen original HDMI sladd som passar i plasten. Jag har slipat och täljt i plasten på HDMI D kontakten men det blir inte riktigt bra.

S O N Y Fixa en sladd dom funkar på a7s N U !!!!! (Det känns inte riktigt proffsigt som det är nu!)

Nej tyvärr och Sony ger heller ingen vägledning. Detta är lite upprörande. En handlar utrustning för 10000 tals kronor så kan Sony inte ordna med en HDMI sladd för 20 SEK.

Min sladdhandlare DHS eller Data Hjälp Service AB på Hornsgatan 45 brukar alltid ha eller kunna få fram de kablar jag behövt genom åren på någon dag om det saknas i butik.

Men det beror ju på var man bor hur nära utbudet man har. Låter konstigt att ditt behov inte skulle gå att möta. Det står ofta att funktion inte kan garanteras med tredjepartskablar men jag har hittills aldrig haft några problem med sånt.

Sony säljer kameror men det innebär väl inte att man har något speciellt ansvar för kablar som ofta ska pluggas in i tredjepartsutrustning av olika slag.

Jag anser att SONY har ett ansvar för att ha en sladd som passar i deras egna produkter och mellan deras egna produkter. En skall ställa krav på företag som SONY att kunna hantera en professionell fråga.

I en del fall har de det. I mitt fall gällde det en USB-sladd för tethering. En sådan hade Sony skickat med för det sitter ju en på laddaren men den är ju fort kort för praktisk användning.

Men det är klart att det fanns en tredjepartssladd som funkade trots att Sony tyckte jag skulle hålla mig till Sony-sladdar. Det är bara det jag menar.

Ibland behövs det lite "trial and error"-tester bara.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar