ANNONS
Annons

DA* 55:an

Produkter
(logga in för att koppla)

x-country

Aktiv medlem
Hämtade den hos min lokala Pentax-handlare i måndags. Fantastiskt objektiv! Läste en recension där man bl a hade synpunkter på långsam autofokus. Men jag undrar. Sitter det inte samma typ av motor i alla SDM-objektiv? I 55:an så är det ju en lång väg för fokusmotorn att gå från närgräns till oändlighet om man jämför med mina andra två DA* objektiv. Då är det ju inte konstigt att det tar lite tid. Eller?

Jag testade den med kontinuerlig autofokus på K-7:an och jag tycker att den är snabb i alla fall.

Jag håller helt med. 55an är snabb och skarp. Sitter på ett av husen för det mesta, och är alltid med.

Jag fick mitt för precis en vecka sedan. Vilket objektiv! Lirar riktigt bra med K7:an. Sen att det är snyggt också gör ju inget!

Upplever inte DA*55 som långsam, det är sällan man går från infinite till närmaste läget. Och ett otroligt skarpt och roligt objektiv.

55an är definitivt ett av mina favoritobjektiv. Satt på hela dagen idag, och blev ordentligt blöt på väg till jobbet och både till och från lunchen. Skönt att ha kamera och objektiv som man vet tål lite vatten. Mina tester visar ju också att det är ruggigt skarpt, skarpare än något annat jag sett.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar