Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D90???

Produkter
(logga in för att koppla)

Jepper

Aktiv medlem
Tja, jag har sökt lite i forumen men inte blivit klokare på min fråga så jag gör en ny tråd.

Jag har hört talas om en D90 som ska komma som hyffsat snart som visst ska va minst lika vass som D200:an.

Är det nån fler som har hört talas om denna modell på nyare håll?, det stod ju lite i forumen men det var trådar från 2005.

För jag ska nämligen köpa en D200 så fort min D70s blir såld, men då sa en kompis att jag borde vänta och kolla vad D90:in är för nått.

tack på förhand //Jesper

Jepper skrev:
Tja, jag har sökt lite i forumen men inte blivit klokare på min fråga så jag gör en ny tråd.

Jag har hört talas om en D90 som ska komma som hyffsat snart som visst ska va minst lika vass som D200:an.

Är det nån fler som har hört talas om denna modell på nyare håll?, det stod ju lite i forumen men det var trådar från 2005.

För jag ska nämligen köpa en D200 så fort min D70s blir såld, men då sa en kompis att jag borde vänta och kolla vad D90:in är för nått.

tack på förhand //Jesper

D90 var ju vad man trodde att D200 skulle heta.

Jag har inte hört något rykte om D90 efter att D200 lanserades.

Och att den i så fall skulle vara "vassare än D200" måste vara fullständigt nys. Ett företag kannibaliserar aldrig på en dyrare modell...

Den kommer med största säkerhet att placeras ganska exakt i prestandamitten mellan D50 och D200. Plasthus, tre bilder per sekund, åtta megapixel, lite bättre sökare, 2,5 tums skärm. Dvs vassare än D70 men ingen semiproffskamera som D200.

Men visst kommer det en efterföljare till D70. Ska vi gissa på Photokina i höst. Leverans våren 2007 ;-)

Joo, det läste jag men kompisen jag hörde om D90 av sa att han hade hört att det var dom hade bytt till D200 som typ hade blivit lite besvikna när dom fick veta om d90 eller nått sånt.

Men som sagt jag har hört av en kompis som har hört så det behöver ju inte va sant.

Jepper skrev:
Joo, det läste jag men kompisen jag hörde om D90 av sa att han hade hört att det var dom hade bytt till D200 som typ hade blivit lite besvikna när dom fick veta om d90 eller nått sånt.

Men som sagt jag har hört av en kompis som har hört så det behöver ju inte va sant.

Ursäkta! Hur kan någon bli besviken på en D200?

/AnWi (som inte tål någon kritik om sin ögonsten och aldrig kan acceptera att något annat skulle kunna vara bättre:)

Första gången jag hör D90 nämnas. Är dock inte orolig över att känna att jag köpt fel, D200 är underbar!

AnWi skrev:
Ursäkta! Hur kan någon bli besviken på en D200?

/AnWi (som inte tål någon kritik om sin ögonsten och aldrig kan acceptera att något annat skulle kunna vara bättre:)

haha jaaa precis, gillar man brus så ska man definitivt skaffa sig en d200 :)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto