Annons

D90 > D300 värt att uppgradera?

Produkter
(logga in för att koppla)

mackanbass

Medlem
Hej!

Jag har idag en D90 som jag är helt nöjd med för mina fotobehov. Dock börjar den bli sliten, gummigreppen lossnar, sensorn har några heta pixlar osv. men framför allt så har den gått 125000 exponeringar vilket börjar göra mig lite nojjig utifall den ger upp vilken dag som helst. Nu har jag fått ett erbjudande att köpa loss en D300 (väldigt lite använd) för en ganska rimlig peng så jag undrar nu vad ni tycker, är det värt att uppgradera till en ändå så pass gammal kamera? D90 och D300 är ju väldigt lika i bildkvalitet och funktioner, även om D300 känns bättre och har fler funktionsknappar men den börjar ju bli till åren. Å andra sidan så är jag nöjd med vad jag får från D90:n och nyare hus är inte riktigt i budgeten för tillfället och den jag har kan ju gå många exponeringar till om jag har tur.

:-\
 
Vad är pengen?
D300 är inte sämre i dag än vad den var då.
Set är en semi-pro kamera och det märks på huset.
Den inspirerade mig massor då jag köpte den.
Har den fortfarande som bra backupp.
Sensorn är ju samma som D90 men jag har för mig att autofocusen är betydligt bättre?
Det är anledning nog att byta.

// Mats W
 
Är du nöjd med D90 så blir du inte mindre nöjd med en D300. Har en 300 och en 300S som kommer att räcka långt in i pensionsåldern om inget oväntat händer.Bra rejäla kameror med
potens att klara lite tuffare tag än billigare grejer.En bekant bytte som dig och är mer än nöjd..
/G
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.