ANNONS
Annons

D810 som börjat dra ut batterierna

Produkter
(logga in för att koppla)

dextro

Aktiv medlem
Min D810 har plötsligt börjat dra ur laddningen i batterierna utan att jag använder kameran. Jag sätter i ett fulladdat batteri och har kameran i stand by och efter bara 3-4 timmar är batteriet tomt. Batterhälsan är som nytt när jag sätter i batteriet.
Testade idag att fabriksåterställa kameran utan resultat.
Någon som har en ide vad som kan ha hänt?

Testat att byta (eller ta av) objektiv för att utesluta att det inte är något sådant som "beter sig"?

Ett sätt att tömma batteriet annars är förstås att exponeringsmätaren står på hela tiden för att man har tagit bort tidgränsen på den, men den tycker jag isf borde ha nollats om du verkligen nollställde kameran. Dessutom undrar jag om inte 3-4 timmar är kort för det.

Jag skulle inte helt lita på indikatorn som finns i menyn över hur slitet batteriet är, om det är det du menar. Mitt original till D700 visar att det är som nytt, men det är det inte. Om jag ska gissa är det att det nog inte har så fasligt många battericykler, men det är inte bara det som gör att batteriet åldras och det är gammalt som gatan för ett batteri. Ändå "kudos" till Nikon för att det ändå fortfarande fungerar, även om det knappast har hela originalkapaciteten kvar.

Kan du ha slagit på Wi-Fi, bluetooth
Sådant finns inte inbyggt i D810.

Batteriet börjar väl att ge upp.
Fast min D800 från 2013 tickar på än med originalbatteri. jag kanske bara har tur...

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.