JohanLM
Aktiv medlem
En fråga för att veta vad ni mer kunniga tycker.
Kommer köpa en D80 om förhoppningsvis inte allt för lång tid. Blir hos en lokal affär då jag gärna vill ha en person att prata med direkt om allt.
Nu är det så att jag har planerat att dessutom skaffa ett 18-200 VR.
Men när detta sker hänger lite ihop med vilket kit jag "borde" köpa.
De som gäller är:
http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6195620
(Om ni filtrar på D80 i sök rutan så kommer de 4 kit:en fram)
Saken är den att jag kan gå och köpa samtliga kit's idag om jag vill. Däremot kan jag inte köpa 18-200 VR objektivet, utan måste då ta det senare.
Det jag undrar är att om det är värt att införskaffa något av kitten nu med ett av de medföljande objektiven, eller borde jag vänta lite till och införskaffa enbart huset + 18-200 VR?
Jag har ca 11.000 nu, så ni kan förstå att det kliar en hel del just nu.
Men vill inte heller "kasta" bort par 1000 på något som inte riktigt är värt det.
Har ni alternativa tips så tar jag gärna emot dem med.
Vädret blir ju bättre och bättre ute, och man vill ju bara ut och leka om ni förstår.
Kommer köpa en D80 om förhoppningsvis inte allt för lång tid. Blir hos en lokal affär då jag gärna vill ha en person att prata med direkt om allt.
Nu är det så att jag har planerat att dessutom skaffa ett 18-200 VR.
Men när detta sker hänger lite ihop med vilket kit jag "borde" köpa.
De som gäller är:
http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6195620
(Om ni filtrar på D80 i sök rutan så kommer de 4 kit:en fram)
Nikon D80 inkl. 18-135/3,5-5,6DX G AF-s IF ED + Grepp MB-D80
=
11 995,00
Nikon Digitalkamera system D80 med Af 18-135+tillbehörskit
=
10 995,00
Nikon Digitalkamera system D80 med Af 18-70
=
9 995,00
Nikon Digitalkamera system D80
=
8490,00
Saken är den att jag kan gå och köpa samtliga kit's idag om jag vill. Däremot kan jag inte köpa 18-200 VR objektivet, utan måste då ta det senare.
Det jag undrar är att om det är värt att införskaffa något av kitten nu med ett av de medföljande objektiven, eller borde jag vänta lite till och införskaffa enbart huset + 18-200 VR?
Jag har ca 11.000 nu, så ni kan förstå att det kliar en hel del just nu.
Men vill inte heller "kasta" bort par 1000 på något som inte riktigt är värt det.
Har ni alternativa tips så tar jag gärna emot dem med.
Vädret blir ju bättre och bättre ute, och man vill ju bara ut och leka om ni förstår.