Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D800 & af-s 24-85/3,5-4,5g ed vr

Produkter
(logga in för att koppla)

UMC

Aktiv medlem
D800 ihop med AF-S 24-85/3,5-4,5G ED VR?
Är det någon som kör med denna kombinationen och i så fall är jag intresserad hur ni upplever detta.
Duger objektivet? Skärpa? Distortion? mm.
Jag är ute efter en normalzoom med VR, hade inte tvekat på AF-S 24-70/2,8 G ED om det hade haft VR.
Andra förslag?
Tacksam för svar!
 
D800 ihop med AF-S 24-85/3,5-4,5G ED VR?
Är det någon som kör med denna kombinationen och i så fall är jag intresserad hur ni upplever detta.
Duger objektivet? Skärpa? Distortion? mm.
Jag är ute efter en normalzoom med VR, hade inte tvekat på AF-S 24-70/2,8 G ED om det hade haft VR.
Andra förslag?
Tacksam för svar!
Föreslår att du tittar på Tamron 24-70/2,8 i stället. Håller i princip samma klass som Nikons 24-70 och har dessutom bildstabilisering. Har den själv och är mycet nöjd. Tester och jämförelser finns lite överallt på nätet.
Anders W
 
jodå

Hej,
har D600 med det objektivet. Det är inget dåligt objektiv, trevlig kombo på resa etc. Det är väl bara att det finns alternativ som är så mkt bättre! D600 kan verkligen ta tillvara på bättre objektiv. Utan egen erfarenhet, kanske D800 är än mer så? Varför inte skaffa ett par gamla bra fasta gluggar? Prova & du är fast ;=)
Lycka till // Fredrik
 
D800 ihop med AF-S 24-85/3,5-4,5G ED VR?
Är det någon som kör med denna kombinationen och i så fall är jag intresserad hur ni upplever detta.
Duger objektivet? Skärpa? Distortion? mm.
Jag är ute efter en normalzoom med VR, hade inte tvekat på AF-S 24-70/2,8 G ED om det hade haft VR.
Andra förslag?
Tacksam för svar!
Har haft precis den kombon, köpte optiken samtidigt som min D800. För pengen helt ok, men jag sålde den för en Nikon 24-70/2.8.
VR eller inte, den optiken är svårslagen, speciellt på en D800.
 
När jag byte upp mig till min D800 i början av året fick jag chansen att köpa just detta objektivet begagnat för en hygglig penning. Det är väl så att det sitter på som oftast men håller på att titta runt efter alternativ. Har tittat på Nikons 24-70 2,8 och även tamrons 24-70 2,8 med VR.
Dock vet jag inte om det är det jag är ute efter.
Tittar nu på nikons 24-120 VR 4,0, men det har väl kanske fått de bästa recensionerna...
Så tillsvidare kommer jag använda min av mitt 24-85 samt mitt fasta 50 1,8 G.

Men kommer följa tråden då jag själv tänkt ställa samma fråga.
Lycka till med vad du än beslutar dig för.
/M
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.