Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D80 vs D90

Produkter
(logga in för att koppla)

Guldkant

Aktiv medlem
Jag har bytt från D80 till D90
Inte nog med att F-- dyker upp titt som tätt och låser kameran (har diskuterats i tråd nedan) utan jag tycker den är mycket segare på autofocusbilder också. jag fotar en hel del modeshower och liknande och har varit så nöjd med D80. Fotade första showen i lördags med D90n och fick inte alls samma mängd bra bilder som jag är van att få.
Är det kitobjektivets "fel" eller själva kamerahuset, eller ren och skär imbillning??

Jag har bytt från D80 till D90
Inte nog med att F-- dyker upp titt som tätt och låser kameran (har diskuterats i tråd nedan) utan jag tycker den är mycket segare på autofocusbilder också. jag fotar en hel del modeshower och liknande och har varit så nöjd med D80. Fotade första showen i lördags med D90n och fick inte alls samma mängd bra bilder som jag är van att få.
Är det kitobjektivets "fel" eller själva kamerahuset, eller ren och skär imbillning??

Har faktiskt aldrig haft problem med att min d90 har varit seg på att fokusera, men nu har jag ju bara 18-105 objektivet så det kan ju skilja. Men sen kan den vara jävlig att hitta rätt fokus, men det har ju bara med inställningarna att göra, låser man den på mittpunkten så är den riktigt snabb på att fokusera, låter man den göra som den vill kan det ta tid, särskillt om objektet är runt massa annat störande.

har dock aldrig haft det där "F--" problemet, det kanske ligger i grund till att den är seg? I vilket fall så bör du ha garantier, och utnytta det medans du kan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar