Annons

D7D LCD skydd

Produkter
(logga in för att koppla)

Ultura

Aktiv medlem
Självklart nu när det är en utgången modell så har jag tappat mitt LCD skydd till mina kära D7D.
Vet någon nått ställe där mna kan få tag på ett fortfarande? eller finns det någon som har ett till övers som skulle kunna sälja det?

Jag är alltså ute efter ett orginal som man fick med när mna köpte kameran.

Tacksam för svar.

Hej,
jag köpte ett nytt för en knapp hundring av Zieger teknik som servar Minolta kameror (ligger i linköping). Vet inte om de säljer i vanliga fall, jag var där för att lämna in en lånekamera och passade då på att köpa till ett extra. Du kan nog ringa och fråga i alla fall.

Kolla med Zieger men allvarligt talat så vet jag inte om man egentligen behöver nåt. Jag tappade mitt efter ett halvår & har inte brytt mig, kameran är för mig en brukspryl & värdet på dessa DSLR faller så våldsamt ändå, med eller utan repor. För övrigt så verkar displayen tålig, har inte fått en repa på den faktiskt & dessutom så är bilden ngt klarare utan displayskydd. En viktig sak är bara att se till att inte ha kameran på magen när man har en jacka på sig med dragkedja men det har jag i & för sig inte även om jag har displayskydd...

//Larsa

Nej visst är det så, men mycket skit samlas på displayen och i skarvarna, LCD skyddet förhindrar ju det också, lättare att rengöra.

Det finns mjuka självhäftande skydd oxå.
Såg några i affären igår, 3 för en 70-lapp ca.
Mitt jä**a skydd for iväg idag :-(

Hade ju varit smidigare om skyddet försvann medans KM fortfarande fanns :p .. så lagom o hoppa iväg nu.

Får ta o kika på sådana mjuka skydd också då.

Tappade mitt också i mars och beställde nytt från Zeiger, det tog väl typ 2 månader innan jag fick det men det funkade.

Jag passade på att beställa 2st så jag har ett i reserv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar