Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70s vs F55d

Produkter
(logga in för att koppla)

Annevo

Ny medlem
Hejsan,

Jag har en F55d och tänkte köpa en D70s men min kära syster var inte så säker på att den var så mycket bättre än F55d, är det någon som kan ge mig hjälp på vägen?

Jag vill ju naturligtvis ha en digitalkamera men jag vill samtidigt inte köpa något som kan vara sämre än det jag har (även om jag tvivlar på att D70san är sämre än F55d för F55d är väl ingen värsting direkt).

Vad gäller funktion och prestanda är väl D70 mer att jämföra med F80, om jag inte är alldeles ute och cyklar.
Med bra objektiv och film kommer man såklart att kunna få ut något mer detaljrikedom ur ett småbildsnegativ/dia, iaf på låga ISO-tal. På höga ISO-tal vinner D70 överlägset.

en D70 skulle göra dej till en lyckligare människa. även din syster skulle bli lycklig.

jag gick från F80 till D70. F80 ska ju va vassare än F55 D och jag är inte det minsta besviken.

Antagligen skulle en digital systemkamera också innebära ett stort fotografiskt lyft för er. Blir betydligt med bilder när man slipper tänka på filmkostnad.

Tack för hjälpen

Tack Robert och Carl, det var precis sådan information jag ville ha, nu ska det köpas kamera!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar