Jozze
Aktiv medlem
Efter att ha varit ute efter en kamera ett tag nu så har jag begränsat mitt val till två kameror. D70s eller D80. Med 18-70 optiken så skiljer det cirkus 2600 kronor. Hjälp mig att motivera mig att köpa den dyrare av dem, eller att prata förstånd med mig att spara pengarna istället och köpa D70s. Kanske är svaret jättelätt, men jag som inte är så världsvan kan inte hitta det. Vad skall jag då använda kameran till? Tja, med min Minolta A1 så var det allt från farmors 80års kalas, till lite naturfoto-försök... Måste erkänna att jag mest fegade och körde på autoläget, vilket också resulterade i varierande resultat! Skall äntligen ta mig i kragen och försöka utveckla min fotografiska ådra, och tänkte fira det med att köpa ny kamera. Mest för avsaknaden av möjligheten till att byta objektiv. Kände mig lite begränsad med min A1... Några jätteutskrifter kommer det inte att bli, max A4 någon gång då och då.
Jag vill inte hamna i ett läge där jag tänker att "faan att jag snålade och inte köpte D80 istälet" men jag vill naturligtvis inte heller få ångest över att jag köpte en mycket dyrare kamera än vad jag egentligen behövde.
Finns det några stora för/nackdelar på de båda?
Kanske bara jag som kan svara på vad jag skall ha för kamera, men jag gör ändå ett försök genom att svara er här på forumet...
Tack på förhand
/Jozze
Jag vill inte hamna i ett läge där jag tänker att "faan att jag snålade och inte köpte D80 istälet" men jag vill naturligtvis inte heller få ångest över att jag köpte en mycket dyrare kamera än vad jag egentligen behövde.
Finns det några stora för/nackdelar på de båda?
Kanske bara jag som kan svara på vad jag skall ha för kamera, men jag gör ändå ett försök genom att svara er här på forumet...
Tack på förhand
/Jozze