Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 vs D100

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns väl några anledningar men frågan är om de är tillräckligt många för att lägga dom extra lapparna på en d100. Det jag skulle uppskatta mest är nog batterigreppet som finns till d100 men inte till d70.

Japp kan inte fatta varför Nikon jämt snålar med riktiga vertikalgrepp till sina kameror! Canon har nästan till alla sina.
Skalet oxå förstås.
Men sen har D70 många plus som D100 inte har.

_nailbomb_ skrev:
Om jag vänder på steken då---

varför ska jag köpa en D70 i stället för en D100?

/Niklas

1. billigare
2. snabbare(buffert,bilder per sek , o skrivtid)
2. direktknappar för exempel ISO osv
3. Skarpare Jpg ur kameran
4. i-ttl

Finns fler saker men detta är dom större annledningarna

Re: Re: Re: D70 vs D100

_nailbomb_ skrev:
vad är i-ttl?
Nikons nya blixtsystem som försöker lösa en del av de problem som d-ttl hade. En stor skilland är hanterandet av trådlös styrning av flera slavblixtar. Med hjälp av förblixtar kommunicerar master-blixten med slavarna. Problemet med d-ttl i detta fall var att förblixtarna som användes för att mäta blixtljuset utlöste slavtändare.

Det verkar vara dåligt med direkt teknisk information om vad i-ttl gör, i alla fall för oss icke-nikonservicetekniker.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar