ANNONS
Annons

D70 Utlösare... varför????

Produkter
(logga in för att koppla)

martin_ljunggren

Aktiv medlem
Hallå!

Beställde ML-L3 fjärren från Scandinavianphoto, efter många om och men. Nu har jag fått den och det händer inte ett smack...
Batteriet sitter på rätt håll vet jag (tog en timme för en person utan naglar att få upp luckan...)
Är det någon inställning i kameran som måste göras? Något läge den måste vara i för att funka?? Fattar ingenting, behöver verkligen denna för nattfotona, för BULBen + nikotinryck går inge bra för mig just nu ;)
Snälla, säg att någon har något svar!!!

Mvh Martin

Gör det genom att hålla ner knappen där du bestämmer om du ska ha single-shot, serie, tidsbestämd självutlösare eller fjärrkontroll samtidigt om du vrider "tumratten" till en svart fjärrkontroll visas.

Hej!

Håller med om att det är en knölig lösning dom har valt men du måste ställa om på kameran. Det är samma reglage som du väljer om du ska ha singel bild eller sekvens (knapp högt upp till vänster på baksidan samtidigt som du vrider på bakre reglageknappen). Dessutom fungerar bara fjärrutlösaren om du håller den på framsidan av kameran och pekar mot kameran.

Troligen en lösning gjord för japaner som vill fota sig själva.

Vem sa att det skulle vara enkelt?

aaaaaaaa *galen*

oj oj oj... Fy fan, här har ni ett praktexempel på en som sliter upp grejjorna ur paketen och bara ska testa o testa.. Sorry att jag ödsla er tid på nånting som skulle tagit 1 sekund att läsa sig till... Tack för att ni finns!!! ;)

ELe skrev:
Håller med om att det är en knölig lösning dom har valt men du måste ställa om på kameran.

När du ställer kameran till "fjärrutlösarläget" söker kameran kontinuerligt efter signalen från fjärrkontrollen. Det förbrukar ström. Därför kan man inte låta kameran söka efter signalen hela tiden. Tiden som den fortsätter att söka kan man bestämma i en av "custom settings".

Jag önskar dock att den vanliga slutarknappen fungerade även i "fjärrutlösarläget" men det gör den inte.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar