ANNONS
Annons

D70 spec ute!

Produkter
(logga in för att koppla)

felle

Aktiv medlem
Den i nikonsammanhang välkände Thom Hogan har fått tag på specifikationerna på nya Nikon D70. Det här skriver han på dpreview.com:

Highlights that'll raise eyebrows:

1. 1/500 flash sync speed and i-TTL support.
2. Color LCD meter but no AI or AI-S metering.
3. ISO/Quality/Size/WB buttons, but they're overloaded (buttons do multiple things).
4. SB-600.
5. Capture 4.1 is a significant upgrade with new features.
6. Coolwalker digital wallet!
7. 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED AF-S DX (note the AF-S).

Här finns mer:

http://www.bythom.com/d70.htm

1/500 blixtsync ser mycket lovande ut!
Tydligen pekar mycket på att det i D70 sitter en uppgraderad version av sensorn som sitter i D100.

/Felix

Ja, stämmer det där så lär väl Canon ha nåt att bita i, vem, utom den som redan har en massa linser, väljer en 300D då?

... menar han att Nikon skulle skicka med en Cool Walker i priset? nä?

/kg som tror det när han ser det

Hoppsan, nu kom det här:

Thom Hogan:

"Nikon asked me to post the following on my site: "Some of the [D70]information posted on your site may be inaccurate, and we are requesting that you remove this information." I have done so at their request. My impression is that some item in the list I posted isn't accurate, so I'll refrain from further speculation until we learn more."

kan iallafall tänka mig att 1/500 på blixtsyncen är fel...

he he... Nikon bevakar nätet som hökar... tror jag ska hitta på lite "fakta" o lägga ut nånstans jag med... tar självklart bort alla felaktiga uppgifter om jag får en D70 som muta... ;-)

D70 ser ut att vara nästan lika snygg som Aette på bilderna, fast fortfarande ingen riktig digitalkamera...

Hehe.. ja, man hör mycket på internet som verkar vara påhittat. Thom Hogan brukar dock vara pålitlig och är extremt kunnig inom nikon-området. Jag skulle vara förvånad om han hade hittat på något, möjligen är han missinformerad.

Lite förvånad om specifikationerna stämmer, med blandade känslor. Jag har lite svårt att förstå nikons logik då de spelar ut sin D100, när där inte finns en ersättare i högra klassen.
Låter som en god affär och byta "ner" sig.

Däremot hoppas jag och det stort på att de har jobbat in i oändligheten för att få ett perfekt år å hålla leverans. Så att de dyker upp både D2x och "D200" nu till PMA.

froz skrev:
Lite förvånad om specifikationerna stämmer, med blandade känslor. Jag har lite svårt att förstå nikons logik då de spelar ut sin D100, när där inte finns en ersättare i högra klassen.
Låter som en god affär och byta "ner" sig.

Däremot hoppas jag och det stort på att de har jobbat in i oändligheten för att få ett perfekt år å hålla leverans. Så att de dyker upp både D2x och "D200" nu till PMA.

D100 är ju gammal nu så det gör väl inte så mycket om D70 brädar den. D200 lär väl komma under året, annars vore det konstigt.

Intressant att Scandinavian Photo har med den i prislistan.

"Nikon Digitalkamera system D70 hus 9 995 kr

Nikon Digitalkamera system D70 introduktions kit 12 500 kr"

ellenRipley M.C.P skrev:
<wink>
Jo, men inte lika mycket
</wink>

/ E

wink själv du, det verkar som om Nikon hamnar i exakt samma prisläge med en bättre (o snyggare) produkt. Visserligen kostar D´et mer än hälften av vad kamerahuset betingar idag, men inte tar Nikon ut högre premie för sitt D eller logo än Canon gör, de verkar vara lika goda kålsupare ;-)

Med tanke på vad produktutveckling kostar tror jag priset är rimligt. Varken Canon eller Nikon gör storkovan på detta. I den konkurrens dom befinner sig har dom ingen möjlighet att göra "storkova" ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar