Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 och ISO på "ON" ??

Produkter
(logga in för att koppla)

cole

Avslutat medlemskap
Jag har ISO inställd på "ON" men sen när jag kör i auto läge eller porträtt osv.. så ändras inte ISO talet alls. När jag startar kameran så blinkar "iso auto" på lilla skärmen. Tog en del bilder inomhus både i bra och dåligt ljus men ISO står bara på 200 med blixten och 1600 utan blixten

vet inte vad du menar men ställ skiten på off ;)

Det är bättre att ändra iso själv, det kan du göra genom att trycka in iso knappen på baksidan av kameran och vrida på tumhjulet så slipper du gå in i menyn.....

cole skrev:
Jag har ISO inställd på "ON" men sen när jag kör i auto läge eller porträtt osv.. så ändras inte ISO talet alls. När jag startar kameran så blinkar "iso auto" på lilla skärmen. Tog en del bilder inomhus både i bra och dåligt ljus men ISO står bara på 200 med blixten och 1600 utan blixten

Auto ISO fungerar inte med blixt av någon anledning. Jag har irriterat mig på det ganska länge. Därför visar kameran ISO200 när du tar bilder med blixt.

Inomhus är det förmodligen såpass mörkt (alternativ har du för liten bländare) att kameran sätter högsta ISO (1600). Försök att komma närmare fönstret i dagtid och öppna bländaren. Då får du se att ISO börjar röra på sig.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto