Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D70, icke D- G-objektiv
- Trådstartare matka
- Start datum
Tomas.S
Aktiv medlem
enligt dpreview
• DX Nikkor : All functions supported
• Type G or D AF Nikkor : All functions supported
• Micro Nikkor 85 mm F2.8D : All functions supported except autofocus and some exposure modes
• Other AF Nikkor*2 : All functions supported except 3D color matrix metering, i-TTL balanced fill-fl ash for digital SLR
• AI-P Nikkor : All functions supported except 3D color matrix metering, i-TTL balanced fill-flash for digital SLR, and autofocus
• Non-CPU : Can be used in exposure mode M, but exposure meter does not function; electronic range finder can be used if maximum aperture is f/5.6 or faster
*1 IX Nikkor lenses can not be used
*2 Excluding lenses for F3AF
http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page2.asp
• DX Nikkor : All functions supported
• Type G or D AF Nikkor : All functions supported
• Micro Nikkor 85 mm F2.8D : All functions supported except autofocus and some exposure modes
• Other AF Nikkor*2 : All functions supported except 3D color matrix metering, i-TTL balanced fill-fl ash for digital SLR
• AI-P Nikkor : All functions supported except 3D color matrix metering, i-TTL balanced fill-flash for digital SLR, and autofocus
• Non-CPU : Can be used in exposure mode M, but exposure meter does not function; electronic range finder can be used if maximum aperture is f/5.6 or faster
*1 IX Nikkor lenses can not be used
*2 Excluding lenses for F3AF
http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page2.asp
iSolen.se
Guest
matka skrev:
Har för mig att jag läst att det endast är D- och G-objektiv som är fullt kompatibla med D70. Till min F90x har jag ett AF Nikkor 70-210 4-5.6
Vad är det för finess som jag tappar på D70 om jag använder gluggen? Till F90 funkar den utmärkt.
Jag har just det objektivet och är rätt missnöjd med det, på långa brännvidder är det inte skarpt. Om man inte bländar ner minst två steg är det bättre att köra på tex 105 mm och göra 2x digital zoomning istället, då slipper man skakningsoskärperisk dessutom.
Det problemet hade den säkert när jag använde den till min gamla F90 men jag märkte det aldrig, för lång tid mellan exponering och resultat.