Annons

D70 Grisen-i-säcken=Grisigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

SvenP

Aktiv medlem
Om jag nu missuppfattat följande blir ingen gladare än jag, men tyvärr tror jag att jag fattat saken rätt.

Nikons upplägg är att pressa oss jättesugna D70-spekulanter att "tvingas" köpa ett extra paket för 2.990 kr, bara för att inte behöva vänta in absurdum på den nya kameran. Skamligt. Kameran i sig kostar 10.990 kr, en helt OK prislapp i sig.

Nu tänkter jag såhär; äntligen kommer Nikon med något som (förhoppningsvis) matchar Canon i konsumentprisnivå. Vi som dreglat tillräckligt över D100 för drygt 16 papp, men som av olika (ekonomiska) anledningar inte köpt en sådan, trodde oss nu få utdelning för vår uthållighet. Men icke; för att få handla för 10.990 kostar det + 2.990 kr.

Dags att byta märke? Helst inte. Väskan är hyffsat full av Nikon-objektiv. Men ändå. Canon är verkligen inga dåliga grejer. Dessutom kan Canon leverera en Eos 300D redan idag. Trevlig prislapp dessutom. Och jag behöver då bara köpa det jag vill ha UTAN tvångserbjudanden.

"Ni skall inga andra gudar hava jämte mig". Och här går jag ändå och börjar fantisera om precis DET.

Snälla säg att jag fattat fel. Eller är de dags för lite konsumentuppror? Å andra sidan, kanske är jag ensam om att bry mig. Vem vet?

Sven/som ligger som nr3 i kön på Cyberphoto

Senast ändrad:
Tycker du ska vänta tills den dyker upp i hyllorna. Vore märkligt om Nikon gjorde en sämre kamera än Canon. Även om den verkar lite panikartad. Ta det lugnt och vänta lite

Men jag är helt enkelt ganska putt. Min lojalitet och beundran börjar förbytas i ilska. "Spela Allan på min bekostnad gör man bara en gång", tänker jag sturskt.

Jag är bombis på att Nikon kommer att spotta ut kameror på löpande band och att tillgången kommer vara god, för hur ska de annars kunna konkurera?

Det intressanta är att de binder upp kunder med att ett lockbete och kunderna betalar garanterat indtruduktionspriset. När sedan kön är avbetad, så kan priset sänkas för att beta av dem som inte prompt ville ställa sig i en kö. Det är lite bilförsäljning över det hela, där det är fint att vänta på varor som det finns överskott på.

.

ANNONS
Spara upp till 11400 kr på Canon-prylar