Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 - datorkrångel!

Produkter
(logga in för att koppla)

Böbse

Ny medlem
Hej alla!

Packade med stor förtjusning upp min nya skönhet i går. Efter att ha läst en del om custom kurvor var jag ivrig att sätta igång.
Jag installerade trial versionen av nikon capture. När jag sedan anslöt kameran med datorn upptäckte windows direkt kameran och identifierade den som en d70. Capture control däremot insisterar på att ingen kamera är ansluten!!!
Är det någon annan som upplevt detta problem, vad kan felet vara?

Tacksam för hjälp!
/bosse

Kontrollera så att du har kameran inställd på PTP läge och inte Mass storage device.

Om den dyker upp som en enhet i utforskaren så tror jag du har den i mass storage...

Tusen tack Kristoffer!

Jag satt och nedkallade eder över allt vad datorer hette igår, men som vanligt är det man själv som är kass! :)
Du har räddat min dag, tack igen!

Men, VARNING!!! Dra aldrig loss USB kabeln från kameran inan D70 är avstängd. Risk för att bränna en krets i kameran.
I Windows XP finns det också "säker borttagning av hårdvaran" Det fungerar, men man MÅSTE stänga av också stömrytaren i kameran innan USB kontakten kopplas ut.

/Fred

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto