Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70, Bra deal?

Produkter
(logga in för att koppla)

Latmask

Aktiv medlem
Fick en Nikon D70 med:

en 18-70 DX (kitlinsen)
en AF Zoom Nikkor 70-300mm f/4-5.6 G
ett 256 meg kort
ett 1 gig sandisk ultra II
ett Nikon 50mm f/1.8 AF D
och tre års garanti

för dryga 13000.

var det ett bra pris? haken är att jag får åka till usa och hämta grejerna men jag var på väg dit ändå så det kvittar.
kom gärna med synpunkter på ändringar/egna förslag på vad man borde fått med; t.ex. blixt, andra objektiv ("nybörjarobjektiv" då min budget för kameraköp var 15000).
 
Jag tycker det verkar vara ett bra pris.

Du får ju båda standard linsen och en telelins och dessutom 50 mm linsen

Jag har köpt ungefär samma :
ett 18-70 DX (kitlinsen)
ett AF Zoom Nikkor 70-300mm f/4-5.6 G
ett Nikon 60mm Macro f/2.8 AF
två 512 mb sandisk ultra II
Tamrac väska
Detta har jag betalat c:a 24000 för mitt "kit" så 13000 tycker jag låter som ett klipp..


Det jag tycker är värt att kolla är hur Nikons garanti gäller om kameran är köpt i USA ?
 
Jag tycker det är dyrt!

Plocka ihop dessa saker på bhphoto.com och jag kommer upp i $1664 vilket med en dollarkurs på 7.20 ger 12000 SEK.

Då har jag inte räknat med garantin då jag inte vet vad det är för sort (Mack 3 år på kameran kosta $80 ~ 600 SEK.

Så du betalar nypris + lite mer. Dock är det billigt med Svenska mått mätt.

Sedan tillkommer ju resan, men dit "skulle" du ju ändå.
 
Latmask skrev:
Fick en Nikon D70 med:

en 18-70 DX (kitlinsen)
en AF Zoom Nikkor 70-300mm f/4-5.6 G
ett 256 meg kort
ett 1 gig sandisk ultra II
ett Nikon 50mm f/1.8 AF D
och tre års garanti

för dryga 13000.
Har du räknat in den lokala momsen, alltså sales tax?
 
schmunk skrev:
lägg på 6% för sales tax!

Och svensk tull och svensk moms om du inte tänker smuggla in den :)

Nikon har inte världsgaranti längre, det måste du räkna in, jag var tvungen att serva min D70, då var jag glad att jag inte köpt den utanför EU vilket jag tänkt från början.
 
Sales tax

En idé (om man nu ändå skall till USA) är att beställa på postorder i USA och få det skickat till hotellet. Då kan man i de flesta fall slippa lokal sales tax. Detta om man ser till att beställa från en postorderfirma i en annan stat än den man "bor" i.

Det är ju lite lurigt att alla priser i USA är exkl lokal moms, även så i vanliga affärer. Som svensk är det lätt att glömma - fråga mig :-(

MVH
Magnus

PS. Procentsatsen varierar från stat till stat, men 6% är nog rätt normalt.
 
Re: Sales tax

semdl skrev:
En idé (om man nu ändå skall till USA) är att beställa på postorder i USA och få det skickat till hotellet.
Jag kan ha fel, men jag tror att det är väldigt svårt att få t.ex B&H att skicka till ett hotell.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.