Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D50:n trasig :-(

Produkter
(logga in för att koppla)

mannbro

Aktiv medlem
Jaha, då har kameran gett upp...

När jag sätter på den blinkar Err. Trycker jag på avtryckaren slår spegeln upp två gånger.

Mirror Lock up är gråad i menyn så jag vet inte om det är slutaren som hängt sig eller något sådant...

Ingen garanti, någon som vet vad detta kan tänkas kosta att fixa?
 
Hmm...lite tur kanske man ska ha ibland...efter att ha legat ett tag utan batteri och vilat började den helt plötsligt bete sig normalt...fortfarande error när jag startade upp den, men efter att ha tryckt på avtryckaren en gång så försvann err och allt funkar som det ska.

Förhoppningsvis händer det inte igen ;-)
 
mannbro skrev:
Hmm...lite tur kanske man ska ha ibland...efter att ha legat ett tag utan batteri och vilat började den helt plötsligt bete sig normalt...fortfarande error när jag startade upp den, men efter att ha tryckt på avtryckaren en gång så försvann err och allt funkar som det ska.

Förhoppningsvis händer det inte igen ;-)


Kul att höra , hoppas du slipper mer krångel...
MVH Bosse
 
Det kanske är spegeln eller slutaren som krävar lite. Om det händer igen så kan det nog vara läge att plocka av objektivet och slå en flukt in i kamerahuset innan du gör nåt mer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.