Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

d40x vs. 400d

Produkter
(logga in för att koppla)

k.jakob

Ny medlem
jag är hyffsat ny på det här med foto men är mycket intresserad, så jag hade tänkt att köpa en digital slr kamera. Men jag vet inte vilken jag ska välja...

Har kollat på, nikon d40x
canon eos 400d

dom verkar trevliga men vet inte vilken man ska ha, eller ifall det är någon annan som skulle passa bättre. Jag vill heller inte köpa en kamera som jag nästan direkt måste byta ut för att man känner att den inte är advancerad nog.
Vilken kamera ska man välja?

/Jakob

k.jakob skrev:
jag är hyffsat ny på det här med foto men är mycket intresserad,

[...]

Den som ligger bäst i handen på dig, alternativt en av det märke din kompisar använder (för att kunna låna optik).

Det finns inga dåliga moderna DSLR:er.

Det som brukar anföra mot Nikon D40 är att den inte kan använda alla gamla Nikon-gluggar med bibehållen mätning och autofokus. Detta argument är mest giltigt för dem som har en stor arsenal Nikon-objektiv redan innan.

Per.

k.jakob skrev:
jag är hyffsat ny på det här med foto men är mycket intresserad, så jag hade tänkt att köpa en digital slr kamera. Men jag vet inte vilken jag ska välja...

Har kollat på, nikon d40x
canon eos 400d

dom verkar trevliga men vet inte vilken man ska ha, eller ifall det är någon annan som skulle passa bättre. Jag vill heller inte köpa en kamera som jag nästan direkt måste byta ut för att man känner att den inte är advancerad nog.

/Jakob

När du sökt klart i forumet kan du springa över till kiosken och hugga sista exemplaret av Popular Photography. De testar dina två kameror mot varandra.

Ni som inte orkar köpa tidningen och brukar fuska när ni läser deckare genom att kolla sista sidan vem som är mördaren: här kommer svaret på d40 vs. 400D duellen.

Det är nästan oavgjort. Ligger d40 bättre i Din hand tar du den. Annars lika.

Nu vet ni

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar