erikliden
Ny medlem
Trots att jag har varit väldigt nöjd med min Canon powershot S3 IS har mitt växande fotointresse bidragit till att den minst sagt lämnar en hel del övrigt att önska.
Så nu när jag ska gå och införskaffa en Digtal systemkamera så har tre alternativ och har fått ruskigt svårt att bestämma mig.
1] Nikon D80med kit objektiv 18-135 ca 12000kr
2] Canon EOS 400d med kit objektivet 18-70 runt 9000kr
3] Nikon D40 med ett riktigt fint objektiv (18-70 eller 18-135)
Det som jag våndas över är följande;
*Nikon D80 blir kanske något dyrt, är det i så fall värt pengarna jämfört med 400d?
*Behöver jag verkligen någon form av IS i objektivet? I så fall kanske man kan kosta på sig det tillsammans med en D40...
*Man har ju ofta hört att en bra glugg är vesäntligt mycket viktigare än själva Kamerahuset så kan det istället vara värt att lägga lite extra pengar på ett riktigt bra objektiv till en D40. Och i så fall, någon som har något att rekommendera i prisintervallet 4000-6000kr?
Jag tackar så hemskt mycket på förhand!
MVH Erik
Så nu när jag ska gå och införskaffa en Digtal systemkamera så har tre alternativ och har fått ruskigt svårt att bestämma mig.
1] Nikon D80med kit objektiv 18-135 ca 12000kr
2] Canon EOS 400d med kit objektivet 18-70 runt 9000kr
3] Nikon D40 med ett riktigt fint objektiv (18-70 eller 18-135)
Det som jag våndas över är följande;
*Nikon D80 blir kanske något dyrt, är det i så fall värt pengarna jämfört med 400d?
*Behöver jag verkligen någon form av IS i objektivet? I så fall kanske man kan kosta på sig det tillsammans med en D40...
*Man har ju ofta hört att en bra glugg är vesäntligt mycket viktigare än själva Kamerahuset så kan det istället vara värt att lägga lite extra pengar på ett riktigt bra objektiv till en D40. Och i så fall, någon som har något att rekommendera i prisintervallet 4000-6000kr?
Jag tackar så hemskt mycket på förhand!
MVH Erik