plåtaren
Medlem
Jag ska efter att bara ha använt en helt manuell, analog systemkamera (+ digital kompaktkamera) nu införskaffa en digital systemkamera. Plånboken är inte så stor så jag vill gärna klara mej runt 10000. Då vill jag även ha blixt, minneskort och två objektiv, varav ett tele. Det jag har funderat mest på är Olympus E400 och Nikon D40. Till att börja med vill jag gärna att man ska kunna ta kort genom att titta på skärmen, kan någon av dem det?
E400 fins det bra paketpris på, men i övrigt verker inte utbudet alls vara lika stort på tillbehör som hos Nikon. Fördelen är att den har 10MP (vill kunna göra bra förstoringar upp till A3). Nikon har istället mycket mer olika objektiv, blixtar mm att välja på vad det verkar. Dessutom har jag sett att sigma har tillbehör till dem också till riktigt ba pris.
Någon som vet om det är bra grejer?
Tacksam för alla kommentarer som kan hjälpa mejatt välja kamera!
Jeanette
E400 fins det bra paketpris på, men i övrigt verker inte utbudet alls vara lika stort på tillbehör som hos Nikon. Fördelen är att den har 10MP (vill kunna göra bra förstoringar upp till A3). Nikon har istället mycket mer olika objektiv, blixtar mm att välja på vad det verkar. Dessutom har jag sett att sigma har tillbehör till dem också till riktigt ba pris.
Någon som vet om det är bra grejer?
Tacksam för alla kommentarer som kan hjälpa mejatt välja kamera!
Jeanette