Annons

D3s + 300/2.8 AF ED-IF?

Produkter
(logga in för att koppla)

J-Bq

Aktiv medlem
Finns det någon använt ovannämnda kombination?
Jag har ramlat på ett 300/2.8 AF ED-IF i bra skick som verkar lite intressant. Fungerar det tillsammans med D3s?
Vad kostar ett sånt i dagens läge? Säljaren har inte heller koll på priset.

Utför nikon service på såna här gamlingar längre?

Bifogar länk till bild på ett liknande objektiv http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/afn30028.jpg
 
Finns det någon använt ovannämnda kombination?
Jag har ramlat på ett 300/2.8 AF ED-IF i bra skick som verkar lite intressant. Fungerar det tillsammans med D3s?

Jag ser ingen anledning till varför det skulle fungera sämre än vilken annan AF-glugg som helst.

Till skillnad från det ännu äldre Nikon 300mm f/2.8 ED-IF så har det faktiskt elektroniska kontakter vilket gör att du slipper skapa en profil i kameran med brännvidd och maxbländare.
 
Sant, hade tidigare AI-S versionen och det var inte så lätt ibland med bländarring när det hettade till.
 
Det fungerar bra på en D3s - skruvfokusmotorn i den kameran är väldigt kraftig, så fokuseringen går klart snabbare än med enklare kameror. Jag använde det där objektivet när det var ganska nytt på en F4 och det var inga problem för exempelvis fotboll, och D3 är ju några strån vassare än den kameran :)
 
Han menar nog bländarringen, eftersom man måste använda den för att styra bländaren med Ai-s på nya kameror - det kan vara lite ovant om man nomalt styr bländaren från kameran.

Med just 300/2,8 ser jag dock inte problemet - det objektivet är ju roligast fullt öppet :)
 
Japp, jag upplevde det krångligt att hålla reda på bländaren via bländarringen. Dessutom var låset trasigt på min kamera så med tjocka vantar var det lätt att ändra den i misstag.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.