ANNONS
Annons

D300s eller "riktig" videokamera

Produkter
(logga in för att koppla)

NickoLarsson

Avslutat medlemskap
God eftermiddag,

som rubriken lyder så är jag på jakt efter en videokamera av något slag. Min första tanke var att köpa mig en Nikon D300s eller byta min D300 mot en sådan för att kunna använda mina nuvarande objektiv.

Sen började jag tänka lite till och tänkte att det kanske är bäst att köpa en riktig videokamera. Jag har kollat på Canon HF-S100, HF200 och HF-20.

Kameran kommer användas till att filma snowboard/skidor, bmx med mera dvs det kommer röra sig mycket. Den måste klara av ganska så mörka förhållanden, det var här någonstans jag fastnade i tänkandet, en D300s antar jag klarar av mörker ganska bra men vet inte hur det blir om man rör den snabbt, heter det jello effect?

En annan fråga som jag undrar över är auto fokusen, hur blir det med den på en D300s, kommer den fungera och hur snabb är den? Vet heller inte hur det är på en videokamera, finns det ens?

så mina krav är:

*Klara av snabba rörelser

*Klara av mörker ganska bra

*Filma i Full-HD inget lägre som max

*Vara relativt smidig

*Pris gärna under 10000kr gärna runt 7-8000kr, observera att pris är videokamera inte D300s

*Bra autofokus även i mörkare förhållanden


Så nu ska ni få tänka till och säga vad ni tycker jag ska göra. Hur är det med PAL/NTSC på full HD kameror spelar det någon roll, t.ex köpa i usa? Som sagt är helt ny inom detta område.

Ursäkta wall of text men vill få allt så klart som möjligt.

//Nicko
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.