Annons

D300s byte mot D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Proexposure

Aktiv medlem
Hej, har en snabb fråga ang värdering.

Har en flickvän som vill byta upp sig från en D80 till ett D300(s) hus och känner en som vill byta ner sig från sitt 300 hus.

Han som har 300'an vill ha pengar emellan men nu är det så att D80'n är fullt fungerande inga skador och så och kartong medföljer medans 300s'en är helt bulk och har en defekt blixt.
hur mycket kan respektive hus vara värt och hur mycket ska isåfall läggas emellan ?

Mvh Philip

Hej, har en snabb fråga ang värdering.

Har en flickvän som vill byta upp sig från en D80 till ett D300(s) hus och känner en som vill byta ner sig från sitt 300 hus.

Han som har 300'an vill ha pengar emellan men nu är det så att D80'n är fullt fungerande inga skador och så och kartong medföljer medans 300s'en är helt bulk och har en defekt blixt.
hur mycket kan respektive hus vara värt och hur mycket ska isåfall läggas emellan ?

Mvh Philip

jag skulle inte ha bytt om det är nå fel på kameran.
då finns det chans att mer kommer gå sönder.
om de inte redan är de.
D300s är mycket mycket bättre än D80 men skulle iaf inte våga chansa där.

Hej ! Ta först reda på vad det kostar att laga eller byta ut blixten,fråga hos Lasses Kameraservice t.e.x.Så länge D300:an är sönder är den inte värd något.Varför vill personen byta ner sig till din D80 ? MVH.

Avstå, jag hör varningsklockor lång väg.

Sälj istället D80:n och lägg till lite för en beg och fullt fungerade D300 med dokumentation istället. Det är inte svårt att hitta på begmarknaden. Förutsatt att hon inte måste ha video i kameran? Då får hon leta upp D300s som inte är lika frekvent på begmarknaden kanske.

Hej!

Tack så hemskt mkt för snabba svar :)
Personen som ville byta ner sig är en lite små "känd" inom datorvärlden.
Han ansåg 300s för avancerad och den hade han köpt beg och ville ha minst 8k.
blir att leta efter en beg 300 som ni säger :)

Tackar!
Mvh PHilip

Hej!

Tack så hemskt mkt för snabba svar :)
Personen som ville byta ner sig är en lite små "känd" inom datorvärlden.
Han ansåg 300s för avancerad och den hade han köpt beg och ville ha minst 8k.
blir att leta efter en beg 300 som ni säger :)

Tackar!
Mvh PHilip

Eller köp en ny D90 som är lika bra men billigare (6800kr), eller en D7000 som är mycket bättre och fortfarande lika billig som D300/300s vilken börjar bli till åren och utvecklingen går framåt.

Tack för tipset om D7000 ! :)

Jag har själv mest koll på Canon så jag visste inte att det alternativet fanns!
Tackar för alla råd och tips!

Mvh Philip

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto